חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המיליארדרים מגיבים לפרישתו של ביידן מהמרוץ לנשיאות: “רמה חדשה של אי ודאות פוליטית”

הנשיא ג'ו ביידן הודיע אתמול רשמית על פרישתו מהמרוץ לנשיאות, והחדיר עוד יותר אי ודאות לתחזית השווקים שנמצאת בנקודה קריטית • אולם, המיליארדרים האמריקאים מהמרים על טראמפ - אנשי עסקים רבים הודיעו לאחרונה על תמיכה פומבית במועמד הרפובליקני, רבים מהם אף הזדהו בעבר עם המפלגה הדמוקרטית

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: שאטרסטוק

הודעתו של הנשיא ג’ו ביידן אתמול (ראשון בערב) כי לא יתמודד לכהונה נוספת על נשיאות ארה”ב הייתה התפתחות מעניינת נוספת שהגיעה רק שבוע לאחר ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ בעצרת הבחירות בפנסילבניה. 

החדשות האחרונות הדהדו במהירות בוול סטריט ובקהילה העסקית, ימים לאחר שמנכ”לים בכירים גינו את האלימות הפוליטית, חלקם אף קראו לאחדות, לפרישת ביידן ואיחלו לטראמפ החלמה מהירה מפציעת הירי שלו. בחודשים האחרונים ניתן לראות יותר אנשי עסקים המודיעים באופן פומבי על תמיכה בטראמפ, חלקם אף תמכו בעבר במפלגה הדמוקרטית. 

טראמפ, מצדו, מיהר להגיב בפלטפורמת Truth Social שלו ביום ראשון, ואמר “ג’ו ביידן העקום לא היה כשיר לרוץ לנשיאות, ובוודאי אינו כשיר לכהן – ומעולם לא היה!”

הנשיא ביידן והנשיא לשעבר טראמפ בעימות בחודש שעבר | צילום: רויטרס

מנכ”ל טסלה, אילון מאסק, הגיב דקות ספורות לאחר הודעת ביידן וכתב ברשת החברתית בבעלותו X: “שמעתי בשבוע שעבר שהוא יתפטר בדיוק בזמן ובתאריך הזה. זה היה ידע נרחב ב-DC. הכוחות האמיתיים זורקים את הבובה הישנה לטובת אחת שיש לה סיכוי טוב יותר לשטות בציבור. הם חוששים מטראמפ כי הוא לא בובה.”

כמו מאסק, ביל אקמן, מנכ”ל קרן הגידור פרשינג סקוור  הודיע על תמיכתו בטראמפ בסוף השבוע שעבר. הוא צייץ ביום ראשון: “אם @KamalaHarris לא תהיה המועמדת, זו תהיה הכרה שהיא מעולם לא הייתה כשירה להיות סגנית נשיא. לכן, קמלה האריס תהיה המועמדת”.

מארק קיובן, היזם המיליארדר ובעל החזקת מיעוט בקבוצת ה-NBA של דאלאס מאבריקס היה תומך נמרץ של ביידן, גם לאחר הופעתו המבישה בדיבייט בחודש שעבר. לאחר הודעת הפרישה אתמול הוא רק צייץ בטוויטר, “הזמן של אבא הוא בלתי מנוצח”.

אהרון לוי, מנכ”ל Box, ספקית ניהול תוכן מבוסס ענן, כתב ב-X: “וואו. מנהיגות מדהימה. עכשיו בוא נלך!”

לורנס סאמרס, שר האוצר לשעבר תחת נשיאותו של ביל קלינטון והיועץ הכלכלי של הבית הלבן לנשיא ברק אובמה צייץ בטוויטר כי פרישתו של ביידן מהמרוץ היא “מעשה אצילי”.

“הנשיא יכול לתבוע את המורשת הזו: אף נשיא מאז FDR העביר כל כך הרבה חקיקה התומכת באינטרסים הכלכליים של מעמד הביניים. לא הסכמתי עם כל מדד, אבל את ההישג המצטבר יחקרו היסטוריונים במשך עשרות ואולי מאות שנים קדימה”.

ג’ינה בולווין, נשיא קבוצת ‘Bolvin Wealth Management’ אמר בהצהרה כי “התפטרות של ביידן היא רמה חדשה לגמרי של אי ודאות פוליטית. זה עשוי להיות הזרז לתנודתיות בשוק שמגיעה באיחור”. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן