חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המיליארדר שרוצה להציל את טיק טוק בארה”ב – האם זה בכלל אפשרי?

איש העסקים פרנק מק'קורט הודיע אתמול כי הוא מגבש קבוצה לרכישת החטיבה של טיקטוק בארה"ב. זאת בעקבות החוק הפדרלי שמאלץ את האפליקציה להימכר או להיסגר • חברת האם בייטדאנס הודיעה בעבר כי לא תמכור ואף מאשימה את הממשל האמריקני ברמיסה של זכויות התיקון הראשון בחוקה

פרנק מק'קורט | צילום: רויטרס

איש העסקים ואיל הנדל”ן המיליארדר פרנק מק’קורט אמר שהוא מקים קונסורציום (התאגדות) לרכישת העסקים של טיק טוק בארה”ב בעקבות החוק הפדרלי החדש שמחייב את חברת האם של טיק טוק, בייטדאנס, שבסיסה בסין למכור את הפלטפורמה הפופולרית או להתמודד עם חסימה.

הצעת החוק שהתקבלה על ידי בית הנבחרים ואושרה על ידי הנשיא דומה מאוד לגרסה קודמת שאושרה בחודש מרץ והיא תחסום את טיק טוק מחנויות אפליקציות בארה”ב אלא אם ימצא בעלים חדש, ובמהירות. הצעת החוק הקודמת דרשה מטיק טוק למכור את פעילותה תוך 6 חודשים, אך הצעת החוק העדכנית העניקה לה 9 חודשים, עם אפשרות להארכה נוספת של 3 חודשים. החברה הודיעה שתתמודד בבית המשפט אם החוק יעבור, בטענה שהוא פוגע בזכויות המשתמשים שלה. 

החוק אושר בבית הנבחרים וטיק טוק תאלץ להימכר או להיסגר | צילום: שאטרסטוק

בהודעה, שפורסמה ביום אתמול (רביעי), נאמר כי הבעלים לשעבר של לוס אנג’לס דודג’רס מארגן את ההצעה בהתייעצות עם בנק ההשקעות Guggenheim Securities ו”במטרה להציב אנשים והעצמת נתונים במרכז העיצוב והמטרה של הפלטפורמה”.

אם אכן תתרחש המכירה, מק’קורט אמר שהוא מתכנן לבנות מחדש את טיק טוק ולתת יותר דגש למשתמשים “על הזהות והנתונים הדיגיטליים שלהם” על ידי העברת הפלטפורמה לפרוטוקול קוד פתוח המאפשר יותר שקיפות.

מק’קורט אמר שהוא לא משתמש בטיק טוק באופן אישי, אבל העסקים שלו והיוזמה האינטרנטית שלו, כן. הצעתו לקנות את אפליקציית טיק טוק היא הרחבה של העניין רב השנים שלו ליצור מחדש את האינטרנט עם הגנות טובות יותר על פרטיות הנתונים, מאמץ שהוא התמקד בו באמצעות Project Liberty. 

משקיעים אחרים, כולל שר האוצר לשעבר סטיבן מנוצ’ין, הביעו רצון לרכוש את החטיבה האמריקאית של האפליקציה הסינית. עם זאת, חברת האם ByteDance כבר אמרה שהיא לא מתכננת למכור את הפלטפורמה. עוד נכתב בסוכנות הידיעות AP כי כמה מומחים גם ציינו שממשלת סין גם לא תאשר מכירה.

ByteDance הסינית, חברת האם של טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר, בייטדאנס הודיעה כי היא תובעת את הממשל האמריקאי אחרי שהודיעה כי לא תמכור את פעילותה בארה”ב עד למועד האחרון, מה שמותיר את ההחלטה הגורלית בידי בית המשפט האמריקאי כמו גם את המשך פעילותם של מיליוני משתמשים בארה”ב.

התביעה מאשימה את הממשל ברמיסה של זכויות התיקון הראשון בחוקה האמריקאית. “אין שאלה: החוק יאלץ כיבוי של טיק טוק עד ה-19 בינואר 2025”, נכתב בתביעה, “החוק משתיק את 170 מיליון האמריקאים שמשתמשים בפלטפורמה כדי לתקשר בדרכים שלא ניתן לשכפל במקומות אחרים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

2 Responses

  1. טיק טוק האנטישמית נחסמת בארה”ב, אבל בישראל לוקח לסגור את אל ג’זירה הנאצית 7 חודשים תמימים.

  2. האמריקאים רוצים לגזול את טיקטוק
    כי טיקטוק מנצח את כולם טיקטוק מנצח את העסקים של אמריקה הראשונה
    לא אכפת להם שהסינים יגיבו למשל בחסימת טסלה בסין כי טסלה ומאסק לא שייכים לאמריקה הראשונה אלא לשניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן