חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המירוץ למדליה: ישראל במקום ה-4 בעולם בתגמול כספי לספורטאים – כמה יקבל המדליסט הישראלי?

במדרג המדינות המעניקות כספים כספיים למדליסטים, ישראל ממוקמת גבוה מאוד אחרי הונג קונג, סינגפור ואינדונזיה • באולימפיאדת פריז יחול זינוק של 50% בתגמול הכספי שיקבל זוכה מדליית הזהב הישראלי • איפה ממוקמת ארה"ב? מי מחלקת את הפרס הכספי הצנוע ביותר? ואיפה מקבלים דירות יוקרה על זכייה במדליה?

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: שאטרסטוק

המדליה היא כמובן הכוכבת הנכספת של האולימפיאדה וכל הספורטאים המשתתפים נושאים אליה את עיניהם,  מלבד המדליה עצמה הספורטאי זוכה בכבוד ותהילה אבל לצד כל אלה יש עוד עניין שבוודאי מעניין את המשתתפים  – המענק הכספי שיקבלו מהמדינה שאותה הם מייצגים.

הצצה לתגמולים הפיננסיים האלה שיקבלו הספורטאים, כפי שמפרסם אתר CNBC, מגלה כי ישראל ממוקמת גבוה מאוד במדרג המדינות הנדיבות. ישראל היא הרביעית ברשימה, כאשר מי שיזכה במדליית זהב יקבל 271 אלף דולר, 216 אלף דולר לזוכי מדליית כסף ו-135 אלף דולר לזוכי מדליית הארד. למעשה ישראל מציעה מיליון שקל עבור מדליית הזהב, זינוק של 50% ממה שהציע לזוכים הישראלים באולימפיאדת טוקיו.

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: unsplash

הוועד האולימפי הבינלאומי אינו מחלק פרסים כספיים מלבד המדליות עצמן, ההחלטה להעניק את הפרס הכספי תלויה במדינות, אז מי המדינה הנדיבה ביותר? בראש הטבלה ניצבת הונג קונג שמזכה את זוכי מדליית הזהב במענק של 768 אלף דולר, זוכי מדליית כסף יקבלו 384 אלף דולר ומי שיזכה במדליית ארד ישלשל לכיסו ב-192 אלף דולר.

אחרי הונג קונג, סינגפור ואינדונזיה וישראל, כאמור במקום ה-4. גם במדינה המארחת, צרפת הממוקמת שמינית ברשימת המדינות, החליטו להעלות את התגמולים לזוכים וכך זוכי מדליית זהב יקבלו 86,528 דולר- שהם 80 אלף אירו, קפיצה של 15 אלף אירו בהשוואה למה שהציעה צרפת  באולימפיאדת טוקיו.

ארה”ב ממוקמת רק במקום ה-10 ברשימה, זוכי מדליית זהב האמריקניים יקבלו מהמדינה מענק של 38 אלף דולר בלבד, זוכי מדליית כסף יסתפקו ב-23 אלף דולר ומדליית הארד תזכה את הזוכים האמריקנים ב-15 אלף דולר בלבד. אחרי ארה”ב ממוקמת יפן במקום ה-11, אחריה פולין, גרמניה ואוסטרליה אחרונה ברשימה עם מענק צנוע של 13 אלף דולר בלבד לזוכי מדליית הזהב.

יש עוד פרסים מלבד כסף, כך הספורטאים האולימפיים בקזחסטן עשויים לזכות גם בדירות מלבד המענקים הכספיים, לצד זה גם חברות פרטיות במלזיה מציעות לזוכים דירות יוקרה ומזומנים נוספים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן