חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלחמה לא השפיעה: הבנייה בשרון מזנקת – באיזו עיר הביקוש מייצר הכי הרבה דירות חדשות?

מבדיקה שנערכה המנתחת את נתוני הלמ"ס עולה כי ערי השרון: רעננה, הרצליה, כפר סבא ורמת השרון מובילות בהתחלות הבנייה • רעננה בראש המדרג עם 382 התחלות בנייה ברבעון הראשון של 2024

בנייה בישראל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

המלחמה גרמה לבעיות קשות בענף נדל”ן עם המחסור האדיר בפועלי בנייה וחוסר ודאות בשוק, אך ככל הנראה הבעיות בענף נותרו מחוץ לערי השרון שהציגו נתונים יפים בהתחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2024.

בדיקה שערכה חברת נדל”ן המתמחה בבנייה בערי השרון, ניתחה את נתוני הלמ”ס שפורסמו לאחרונה והעלתה כי רעננה, כפר סבא והרצליה הציגו זינוק בקצב התחלות הבנייה ברבעון הראשון של השנה לעומת כל התחלות הבנייה שנרשמו ב-2023.

ברמת השרון והוד השרון נרשמה דווקא ירידה בהתחלות הבנייה. מדובר בהתחלות בנייה של דירות חדשות בעיר בכל הפרויקטים, בהתייחס לפרויקטים של התחדשות עירונית זינוק נרשם בכפר סבא והרצליה ברבעון הראשון לעומת השנה שעברה. ברעננה והוד השרון נרשמה ירידה בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית.

אתר בנייה בישראל | צילום: שאטרסטוק

מה קורה ברעננה? לפי הלמ”ס רעננה מובילה את ערי השרון בכמות הדירות החדשות שהחלו להיבנות ברבעון הראשון עם 382 התחלות בנייה וקצב שנתי מוערך של 1,528 יחידות דיור לעומת 1,204 התחלות בנייה בעיר בשנת 2023. אחרי רעננה, רמת השרון עם התחלות בנייה של 206 יחידות דיור ברבעון הראשון של השנה וקצב שנתי של 824 דירות לעומת 880 התחלות בנייה ב-2023.

אחרי רמת השרון, כפר סבא עם 137 התחלות בנייה ברבעון הראשון לעומת 243 ב-2023. הבאה במדרג הזה, הרצליה עם 118 התחלות בנייה ברבעון הראשון לעומת 373 יחידות דיור ב-2023. האחרונה במדרג היא הוד השרון, עם 44 התחלות בנייה בלבד ברבעון הראשון לעומת 336 התחלות בנייה ב-2023.

מדובר בהתחלות בנייה של דירות חדשות בעיר בכל הפרויקטים, בהתייחס לפרויקטים ספציפיים של התחדשות עירונית כמו פינוי בינוי ותמ”א 38, זינוק נרשם בכפר סבא והרצליה ברבעון הראשון לעומת השנה שעברה. ברעננה והוד השרון נרשמה דווקא ירידה בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית.

“לאורך השנים הערים האלה שומרות על צביון של ערים המספקות מענה רחב לתושבים לגבי מיקום, נגישות, איכות חיים וחיי קהילה, הן מושכות אוכלוסייה איכותית של משפרי דיור, זוגות צעירים וגם משקיעים ועם הביקוש מגיעה גם הבנייה. אנו בונים היום כ-600 יחידות דיור בשנה בערי השרון ורואים את הביקוש הגבוה בשטח”, כך אמר שגיא לנצנר, מנכ”ל חברת ינוב המתמחה באזור השרון ובונה בערים כפר סבא, רעננה, הרצליה, רמת השרון והוד השרון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה