חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצת האנליסטים לכלול 10% השקעות בזהב – וההשוואה לביטקוין

ב-5 השנים האחרונות הזהב זינק ביותר מ-70% והצפי כעת הוא לעלייה של כ-9% נוספים בשנתיים הקרובות • המלצות האנליסטים וההשוואה בין הזהב לבין השקעה במטבעות הדיגיטליים, למרות שאלה נחשבים רחוקים מלהיות סולידיים

מטילי זהב | צילום: שאטרסטוק

מחירי הזהב ממשיכים לטפס לשיאים חדשים, כשבסוף השבוע מחיר אונקיה עמד על 2,255 דולר לאונקיה – כ-79.5 דולר לגרם זהב טהור. אנליסטים בעולם סבורים שהמתכת הצהובה צפויה לעלות בשנתיים הקרובות עד 2,400 דולר, כך סבור סטפן אקין, יועץ בחברת ההשקעות שלו בקליפורניה. אך אקין לא יוצא דופן בין מנהלי ההשקעות, הסבורים שבתיק השקעות סולידי צריך לשלב השקעה של 10% בזהב, במכשירים הפיננסיים השונים, כגון קרנות העוקבות אחר מחיריו.

בין ההסברים שהיועצים מספקים להשקעה הזו, נמצאת גם המתיחות באזורנו, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, המתיחות המחריפה בין ארה”ב לסין וסביבת הריבית הגבוהה.

רק לפני חצי שנה מחיר הזהב עמד על 1,870 דולר – 17% פחות ממחירו כיום וב-5 השנים האחרונות הוא עלה ביותר מ-70%. אבל הזהב הוא השקעה סולידית והוא לא האפיק המועדף על מחפשי התשואות המסוכנות, כמו המשקיעים במניות. גם ההערכות עכשיו הן לתשואה סולידית של 9% בשנתיים הבאות, אך כמובן שההערכה הזו מתבססת על מודלים של “ציפיות סטטיות” – ללא מלחמות גדולות, או זעזועים אחרים בעולם.

מטבעות ביטקוין, קריפטו | צילום: שאטרסטוק

רגיעה בתנודתיות הביטקוין

לאחרונה, רבים מהאנליסטים משווים בין הזהב לבין השקעה במטבעות הדיגיטליים, בעיקר הביטקוין, למרות שאלה נחשבים רחוקים מלהיות סולידיים. הסיבה להשוואה היא בעיקר העובדה ששניהם אפיקים שאדישים לשינויים באינפלציה ובריבית. מאז הורשו המכשירים עוקבי הביטקוין גם הוא נעשה סולידי יותר, אם כי עדין מדובר בהשקעה ספקולטיבית מאוד בהשוואה לזהב.

בסוף השבוע ירד הביטקוין מתחת ל-70 אלף דולר ליחידה, אך רק לפני 3 חודשים הוא נסחר ברמה של 45 אלף דולר ליחידה. ב-10 בינואר אושרה השקת תעודות הסל עוקבות הביטקוין ומאז הוא זינק לרמה הנוכחית. בינתיים לא חלף מספיק זמן כדי לקבוע אם הוא אכן הפך לסולידי יותר בעקבות השקת תעודות הסל, אך כבר אפשר לומר שמחזור העסקאות במטבע זינק פי 3 עד פי 4 בהשוואה לתקופה שלפני ובהחלט ייתכן שנפח העסקאות כעת, בצירוף העובדה שכריית מטבעות חדשים מוגבלת, יביא לרגיעה בתנודתיות שלו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה