חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשלה אישרה: בית חולים ציבורי חדש יוקם בבירת הנגב

על פי החלטת הממשלה, ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משולב של הקופות מאוחדת, לאומית ובית החולים שיבא • ההחלטה להקים בית חולים נוסף בדרום התקבלה כבר ב-2014

בית חולים, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ממשלת ישראל העבירה היום (ראשון) החלטה היסטורית על הקמת בית חולים ציבורי חדש בנגב. על פי החלטת הממשלה, בית החולים החדש יהיה בבעלות משותפת של קופות החולים מאוחדת ולאומית, והוא יופעל על ידי המרכז הרפואי שיבא. בחודש שעבר נודע כי בית החולים החדש אמור להיפתח עד לשנת 2028 ולכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות. ההצעה מגיעה לאחר יותר מעשור בה נקבעה החלטת ממשלה ב-2014 על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע.

בית החולים החדש יהיה בי”ח של העתיד, שיושתת על טכנולוגיות מתקדמות וטיפולים פורצי דרך. הוא יאויש על ידי צוותים מקצועיים רב-תחומיים ומיומנים, במטרה להבטיח טיפול רפואי ברמה בין לאומית גם בפריפריה הדרומית של מדינת ישראל. עם התמקדות בחדשנות, נגישות ומקצועיות, בית החולים החדש בנגב יציב סטנדרטים חדשים במתן שירותי בריאות ויתרום באופן משמעותי לרווחה הכוללת של תושבי האזור.

בית חולים, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

רוביק דנילוביץ׳, ראש עיריית באר שבע: ״היום התקבלה החלטה היסטורית, לשדרוג מערכת הבריאות של תושבי הנגב. בהתאם לדרישתנו, נבחר כמפעיל המרכז הרפואי שיבא, אחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם, לתכנן ולהקים את המרכז הרפואי השני בבאר שבע. לאחר מאבק של למעלה מעשור, הצלחנו להפוך את החזון למציאות של ממש. כעת, אין יותר תירוצים! עיריית באר שבע השלימה כבר לפני מספר שנים את התכנון הסטטוטורי והשטח זמין לביצוע המגה פרויקט. צריך לצאת מיד לתכנון מפורט ובלי להתמהמה, להקים את בית החולים החדש, בפרק זמן הקצר ביותר.”

“בנוסף, יש לפעול מיידית להכשרה של כוח אדם רפואי על כל מרכיביו, להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה באופן משמעותי, בדגש על כך שתינתן העדפה לבנות ובני הדרום. אני רואה בבית החולים השני, עליו נלחמתי מיום כניסתי לתפקיד, עוגן מרכזי נוסף לעיר המטרופולין, לצד שדרוג מערך הבריאות ושיפור איכות ותוחלת החיים, גם אלפי מקומות תעסוקה חדשים, חיבור לרובע החדשנות, לסטארטאפיסטים ולמחקרים בינלאומיים וכמובן כמנוע צמיחה כלכלי לעיר באר שבע ולדרום כולו. עכשיו, קדימה לעבודה!״

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה