חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשלה אישרה: עיר חרדית חדשה תקום בצפון הנגב ותאכלס כ-80 אלף תושבים

על רקע המחסור בפתרונות דיור לחרדים כפי שעלה במסקנות דו"ח מבקר המדינה בשנת 2022, הוחלט להקים עיר חרדית חדשה שתעודד הגירה מהמרכז לנגב • העיר החדשה תיקרא "תילה" והיא תהיה ממוקמת בסמיכות ליישוב החרדי כסיף הנמצא בהליכי אישור

החברה החרדית | צילום: שאטרסטוק

עיר חרדית חדשה תקום בישראל בצפון הנגב ושמה ‘תילה’: הממשלה אישרה אתמול (א’) את הצעתו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף להקמת עיר חדשה בישראל, העיר תקום צפונית ליישוב להבים ובתחומה של המועצה בני שמעון. שטחה של השכונה החדשה ישתרע על כ-4,000 דונם והיא מיועדת לאכלוס של כ-80 אלף תושבים.

“הקמת העיר צפויה לחזק את הפריפריה הגיאוגרפית בנגב, להגדיל את היצע המגורים במסגרת הפתרונות למשבר הדיור, לעודד הגירה מהמרכז לנגב ובתוך כך ליצור מסה קריטית של אוכלוסייה במרחב תוך שימוש נכון בנגישות תחבורתית לתשתיות כבישים ורכבות קיימות”, נמסר בהודעת משרד הבינוי והשיכון.

הרקע להחלטה להקים עיר חדשה לאוכלוסייה החרדית נעוץ בדו”ח מבקר המדינה ב-2022 שממנו עולה כי קיים מחסור בפתרונות דיור לאוכלוסייה החרדית, הביקושים הגבוהים לפתרונות דיור בקרב החרדים הובילו לדיונים של המועצה הארצית שהסתיימו עם ההמלצה לממשלה על הקמת עיר ייעודית לאוכלוסייה החרדית. על פי משרד הבינוי והשיכון, מאמצי המשרד למצוא פתרונות לאוכלוסייה החרדית, שקצב הגידול שלה הולך וגדל ורמת הביקושים עולה בהתאם, מתבטאים גם בניסיונות להקים שכונות חרדיות ייעודיות בתוך הערים עם רוב חילוני, אליהן מגיעים החרדים בהיעדר יכולת לרכוש דירה בערים החרדיות המובהקות.

“הקמת תילה, לצד היישוב החרדי כסיף הנמצא בהליכי אישור, והשכונות החרדיות ממערב לקריית גת יוכלו לייצר משולש חרדי חדש – מטרופולין ייעודי לאוכלוסייה החרדית שיאחד בין תילה, קריית גת וכסיף”, נמסר ממשרד השיכון. עוד נמסר כי יש פה כוונה להתרחב מעבר לציר ירושלים-בני ברק-אשדוד ולייצר מרחב חרדי חדש עם חיבור בין המוקדים השונים של האוכלוסייה החרדית בסמיכות לתשתיות תחבורה והסעת המונים.

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף אמר בעקבות אישור הממשלה, “מדובר ביום היסטורי. לאחר שנים רבות של הזנחה וחוסר טיפול במשבר הדיור החריף במגזר החרדי, כפי שעלה מדו”ח מבקר המדינה”.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה