חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשל האמריקאי נגד גוגל: מאבק על השליטה בתחום הפרסום המקוון

הממשל האמריקאי טוען כי גוגל היא מונופול בלתי חוקי בתחום הפרסומות ובשל כך היא עומדת בפני תביעה נוספת בתחום ההגבלים העסקיים • החברה מתגוננת בטענה לתפיסה מיושנת • ענקית הטכנולוגיה הוכרזה לאחרונה כמונופול בתחום החיפוש

גוגל | צילום: שאטרסטוק

מונופול או חדשנות? חודש לאחר ששופט הכריז על מנוע החיפוש של גוגל כמונופול בלתי חוקי, ענקית הטכנולוגיה עומדת בפני תביעה נוספת של הגבלים עסקיים שמאיימת לפרק את החברה, הפעם בתחום הפרסומות המקוונות שלה, כך מפרסמת היום (שני) סוכנות הידיעות AP.

התיק של משרד המשפטים נגד גוגל מכוון גם לטכנולוגיית הפרסום שלה, בטענה שהיא עושה מונופול על שוק הפרסומות על ידי שליטה הן בצד הקנייה והן בצד המכירה, ויוצרת תחרות בלתי הוגנת.

בעוד שגוגל טוענת שהתיק הממשלתי מיושן ואינו משקף את נוף הפרסומות הדיגיטליות המתפתח, המשפט עלול להוביל לסנקציות כגון פירוק חלקים מעסקי הפרסום של גוגל, במיוחד כאשר חקירות דומות מתנהלות באיחוד האירופי ובבריטניה.

המקרה הזה הוא חלק מפעולות רחבות יותר של הגבלים עסקיים נגד ענקיות טכנולוגיה, כולל אפל ואמזון, ועלול להוות תקדים לצעדים רגולטוריים עתידיים. גוגל מתכננת לערער על פסק הדין אך טרם עמדה בפני סנקציות קונקרטיות.

מנכ”ל גוגל, סונדאר פיצ’אי | צילום: שאטרסטוק

כזכור, גוגל עומדת בפני משפט משמעותי של הגבלים עסקיים לאחר ששופט פדרלי קבע ששיטות העבודה של החברה במנועי החיפוש הפרו את חוקי ההגבלים העסקיים בארה”ב.

הפסיקה הכריזה על גוגל כמונופול בשוק החיפוש, תוך ציון הדומיננטיות שלה, במיוחד בשל עסקאות בלעדיות עם חברות כמו אפל, שמבטיחות שגוגל נשארת מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל ברוב המכשירים. זה מאפשר לגוגל לשמור על השליטה המוחצת שלה, למרות מתחרים כמו Bing ו- DuckDuckGo של מיקרוסופט.

סופו של מונופול? בית המשפט בארה”ב קבע כי גוגל הפרה את החוק

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן