חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המניה נמחקה כמעט לחלוטין ב-15 דקות, החברה השעתה את המסחר

חברה סינית שנסחרה בבורסת הונג קונג צנחה ב-99% תוך 15 דקות, ומחקה שווי שוק של כמעט 1.9 מיליארד דולר • המסחר במניות החברה הושעה עד להודעה על "מידע פנים", שתנסה להסביר את הסיבה לנפילה הפתאומית של המניה

ירידות בבורסה | צילום: שאטרסטוק

יצרנית המלט הסינית China Tianrui Group Cement Co שנסחרת בבורסה בהונג קונג ושוויה עמד על 1.9 מיליארד דולר, התרסקה היום (רביעי) ב-99% עד לשווי של כ-18 מיליון דולר, תוך 15 דקות בלבד.

Tianrui היא חברה לא מוכרת בשוק הגלובלי, שנבחרה ב-2007 על ידי מעצמת ההשקעות הפרטיות בארה”ב KKR להשקעה הראשונה שלה בסין, והביאה אותה להנפקת ציבורית 4 שנים לאחר מכן. החברה סיפקה מלט עבור מיזמי תשתיות גדולים, בהם המגה-פרויקט להעברת המים מדרום לצפון, שנועד לפתור בעיית התייבשות קשה באזורים נרחבים בסין.

הבעלים של החברה הוא לי ליופה, שנחשב לאיש העשיר ביותר במחוז חונאן בסין. יחד עם אשתו הוא מחזיק בכ-69% מהחברה. בשבוע שעבר דיווחה החברה על הפסד נקי של 87.7 מיליון דולר בשנת 2023, בהשוואה לרווח נקי של 57 מיליון דולר בשנת 2022.

כאמור, מחיר המניה של החברה צנח ב-15 דקות בלבד ב-99%, רגעים ספורים לפני סיום המסחר של ה-9 באפריל. שווי המניה של החברה ירד עד ל-141 דולר הונג קונג (18 דולר אמריקני) והמסחר במניות החברה הושעה עד להודעה על “מידע פנים”, שתנסה להסביר את הסיבה לנפילה הפתאומית של המניה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן