חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המעסיקים בעתירה לבג”צ: על המגינה לפצות גם בגין ההטבות הסוציאליות של חיילי המילואים

המעסיקים, ההסתדרות הלאומית והמילואימניקים טוענים שהיקף שירות המילואים מאז פרוץ המלחמה שווה בהיקפו ליותר מעשור בשגרה ולכן המדינה צריכה לשאת גם בעלויות ההפרשות בעבור חיילי המילואים, בהן הם נשאו עד כה, "אחרת חיילי המילואים ייפגעו"

חיילי מילואים בצפון, אילוסטרציה | צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90

נשיאות המעסיקים והעסקים, הכוללת את ארגוני המעסיקים הגדולים במשק: התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות הקבלנים בוני הארץ – שאליה הצטרפו העמותה למען אנשי המילואים והסתדרות העובדים הלאומית, עתרו לבג”צ נגד משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה בעניין שיפוי עלויות המעסיקים בעבור אנשי המילואים.

בעתירתם הם דורשים מהמדינה לשפות את כלל המעסיקים באופן מלא על עלויות השכר והתנאים הסוציאליים המשולמים בגין משרתי המילואים מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. כיום המעסיקים משלמים את ההוצאות הסוציאליות בעבור אנשי המילואים, מה שהופך לעלות גבוהה במיוחד מתחילת המלחמה, בשל גיוס המילואים הנרחב, שלטענתם היקפו שווה לגיוס מילואים של עשור ואף יותר מכך בשגרה.

עתירה זו מגיעה בהמשך להחלטת השרים לשפות רק באופן חלקי את המעסיקים, תוך פגיעה קשה ומתמשכת בציבור המעסיקים ובמעמדם של העובדים המשרתים במילואים. המעסיקים, ואיתם ארגוני המשרתים במילואים והעובדים, דורשים מהממשלה להעניק החזר מלא למעסיקים בגין תשלומי עלויות השכר ולהחילו באופן קבוע, וזאת בין היתר על מנת שלא לפגוע במעמדם של משרתי המילואים בשוק העבודה ולאפשר למעסיקים לצלוח את התקופה המאתגרת תוך המשך תמיכה בעובדים המשרתים ובמאמץ המלחמתי.

חיילים | צילום: דוד כהן/פלאש 90

דורשים צו על תנאי לתיקון תקנות הביטוח הלאומי
בעתירה, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין פישר ושות’, מבקשים המעסיקים מבית המשפט לתת צו על תנאי המורה למשרד האוצר ולמשרד העבודה והרווחה לפעול לתיקון תקנות הביטוח הלאומי (שיפוי מעסיקים בתקופת שירות מילואים שהוא שירות חירום. הוראת שעה – חרבות ברזל), כך שמעסיקים שעובדיהם שירתו במילואים ישופו באופן מלא בגין כל התשלומים ששילמו בפועל לעובדיהם, לקופות, לקרנות ובגין דמי ביטוח.

בנוסף, המעסיקים מבקשים מבית המשפט בעתירה להורות על קיומו של דיון דחוף בעתירה, נוכח חשיבות העניין והשלכותיו הפוגעניות של ההסדר שנקבע בתקנות על כלל המעסיקים במשק.

“כידוע, שירות המילואים, בוודאי שירות מילואים שהוא שירות חירום, הוא שירות חובה. בהתאם, נדרשים מעסיקים, והם אף מקבלים זאת בהבנה גמורה, לאפשר לעובדיהם לצאת לשירות מילואים, שהיקפו ומועד סיומו – במציאות העכשווית של מלחמת “חרבות ברזל” – אינו ידוע. הטלת חובה זו על המעסיקים, מחייבת את המדינה לשפות את המעסיקים בגין מלוא התשלומים שילמו בפועל” נכתב בעתירה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה