חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפונים הצילו את ענף המלונאות: התפוסה ב-5 החודשים הראשונים השנה לא נפגעה

9.3 מיליון לינות נרשמו בבתי המלון בחודשים ינואר-מאי השנה – רק 200 אלף פחות מהתקופה המקבילה אשתקד • במרבית המחוזות נרשמה עלייה בתפוסת בתי המלון, מלבד ת"א וירושלים, בהן כנראה המפונים מצאו פתרונות דיור הולמים יותר

מפונים בבתי מלון בים המלח | צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

בחמשת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 9.3 מיליון לינות במלונות התיירות בארץ – רק 200 אלף פחות מחמשת החודשים הראשונים אשתקד, כך עולה מפרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היום (רביעי). 

8.5 מיליון לינות מתוכם הם של ישראלים, לעומת 5.3 מיליון בלבד בחמשת החודשים הראשונים אשתקד. הזינוק במספר הלינות של ישראלים נזקף לזכותם של המפונים, שהצילו את ענף התיירות מקריסה, אחרי עצירת תיירות החוץ מאז פרוץ המלחמה.

במקביל לנתון זה נרשמה צמיחה במספר לינות התיירים בחמשת החודשים הראשונים של השנה – מ-4.2 מיליון לינות אשתקד ל-0.8 מיליון לנות בלבד השנה.

כאמור, המפונים השלימו את היעדר הביקוש לחדרים והביאו לכך שבסיכום חמשת החודשים הראשונים של השנה, תפוסת החדרים במלונות התיירות עמדה על 62%, בדומה לתפוסה שהייתה אשתקד.

תושבי בארי שפונו לבתי מלון בים המלח | צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

במרבית המחוזות בישראל בתי המלון רשמו עלייה בתפוסת החדרים בחמשת החודשים הראשונים שלה השנה: מחוז הצפון רשם תפוסה של 69.1% השנה, לעומת תפוסה של 55.7% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. מחוז חיפה רשם תפוסה של 81.2%, לעומת 54.2% בלבד אשתקד.

מחוז המרכז רשם תפוסה של 71.1%, לעומת 57.6% אשתקד ומחוז דרום רשם 71.4%, לעומת 64.4% אשתקד. ירידה בתפוסה נרשמה בירושלים – מ-65.2% אשתקד ל-42.1% בחמשת החודשים הראשונים השנה. מחוז ת”א ירד במעט מתפוסה של 62.1% אשתקד ל-58.1% השנה.

ככל הנראה, בערים הגדולות, בעיקר בת”א ובירושלים המפונים הצליחו להשיג פתרונות דיור מתאימים יותר ולכן הפגיעה בתפוסת בתי המלון בערים אלה הייתה משמעותית יותר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה