חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשקיעים אהבו את סיכול התגובה של חיזבאללה והבורסה זינקה

בוקר שנפתח בתקיפות מאסיביות של צה"ל בעומק לבנון ובמטחים של חיזבאללה לעכו ולגליל, לא נראה כמו התחלה חיובית לשוק ההון. אבל בפועל השוק זינק ביותר מ-2%

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: שאטרסטוק

כשהמשקיעים התעוררו לחדשות הבוקר הראשון למסחר השבוע הם בוודאי לא ציפו לכל כך הרבה ירוקים. אלא שהחיזבאללה הודיע שהוא סיים את תגובתו להיום וצה”ל הבהיר שתקיפתו סיכלה שיגורים למרכז הארץ והחדשות הובנו עד מהרה כיחסית חיוביות.

נוסיף על כך שהמסחר מעבר לים נסגר בשבוע שעבר באווירה חיובית, עם ההערכות הגוברות להורדת ריבית בארה”ב – ונקבל את האווירה החיובית שנוצרה בתל אביב כבר עם פתיחת המסחר. המגמה התחזקה ככל שהתקדם יום המסחר כשהמדדים המובילים עולים לפחות ב-2%.

מדד ת”א 35 נסגר בעלייה של 2%, ת”א 125 עלה ב-2.1% ואילו ת”א 90 הוסיף 2.2%. מדד הבנקים זינק ב-2.5%. העליות היום הובילו את מדד ת”א 35 לשיא חדש, כשהקודם נשבר באמצע חודש יולי.

יובל צוק ממחלקת המסחר של הבורסה לניירות ערך בתל אביב כותב בסקירתו, כי מניות הנדל”ן הגדולות הובילו את העליות, כשאלוני חץ רושמת זינוק של 4.7%, נכסים ובניין זינוק של 6.3%, ורבוע נדל”ן מזנקת ב-6.1%.

גם מניות האנרגיה תרמו לאווירה כשמניית אנלייט מזנקת ב-6.1% ואנרג’יקס ב-5.5%. החברה לישראל זינקה ב-4.9% בזכות החברה הבת שלה איי.סי.אל שעלתה ביותר מ-4% בסוף השבוע בניו יורק.

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

זינוקים בשל דוחות חיוביים לרבעון השני
דלק רכב עלתה היום ב-1.3% אחרי שהציגה אמנם עלייה של כ-9% בהכנסות לעומת רבעון מקביל, אך מדובר בירידה חדה בהכנסות לעומת הרבעון הראשון. החברה סיימה את הרבעון השני עם הפסד של 17 מיליון שקל, שנבע בעיקר מעלייה חדה בהוצאות מימון.

פתאל החזקות עלתה 4.1% כשהציגה גידול בהכנסות וברווח, כשהצמיחה בחו”ל חיפתה על הירידה בהכנסות מהפעילות בארץ, וכן בזכות עליית שערי המט”ח ועליית מחיר ממוצע לחדר. מניית דמרי הוסיפה 2.5% כשהציגה ברבעון השני רווח נקי כפול מזה שברבעון המקביל וגידול חד במכירת דירות.

בנוסף, בלטו בתשואות בזכות הדוחות הכספיים: שיח מדיקל שזינקה ב-18.6% בזכות גידול של כ-20% בהכנסות שנבעו בין היתר מהתייעלות בהוצאות ומרכישת חברות ייצור ואריזה שהעמיקו את אחיזתה בכל חוליות שרשרת הערך; מגוריט שהוסיפה 8.5%, כפרית שעלתה 7.7%, ואלקטרה שעלתה 3.3%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן