חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשקיעים הגיבו מיד לאזעקות בגוש דן: הבורסה נסגרה במגמה מעורבת

פתיחת המסחר הייתה מבטיחה יותר משערי הסגירה • מניית אקוואריוס, המפתחת מנועים וגנרטורים, זינקה ב-18% והשלימה זינוק של יותר מ-200% מתחילת השנה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

שבוע המסחר בשוק המניות בת”א נפתח היום (ראשון) בעליית שערים במדדי המניות, אך הסתיים במגמה מעורבת. כך מסכם את המסחר היום יובל צוק, מיחידת המחקר של הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

המסחר התנהל במהלך היום בעליות שהגיעו עד לכ-0.6% אך עם הישמע האזעקות באזור השרון בצהריים החלו ירידות בשעת המסחר האחרונה – ירידות שהתמתנו בהמשך. בסיומו של יום המסחר מדד ת”א-35 עלה 0.25% ות”א-125 עלה 0.14%. מדד ת”א-90 לעומת זאת ירד בכ-0.25%.

על העליות במדד ת”א-125 השפיעו בעיקר מניות הבנקים והמניות הדואליות שחזרו עם פערי ארביטראז’ חיוביים ובראשן אורמת טכנולוגיות (2.7%+) וקמטק (2.0%+). מי שהעיבו על העליות היו אלו שחזרו עם ארביטראז’ שלילי כמו נייס (3.5%-), טבע (1.5%-), וטאואר (1.3%-).
אלקטריאון בלטה מעל כולם עם עלייה של 6% וקבוצת אקרו בלטה לשלילה עם ירידה של 5.3% בעקבות פרסום דוחותיה.

אקוואריוס, העוסקת בפיתוח ייצור ומכירת מנועים וגנרטורים מבוססי בעירה פנימית, רשמה עלייה חדה של 18% ללא דיווח מיוחד. המניה זינקה כבר יותר מ-200% מתחילת השנה.

הבנקים המשיכו לעלות
מדד ת”א בנקים-5 עלה כ-0.7%, בעוד מדד ת”א ביטוח ירד כ-0.5%. מדדי הנדל”ן נסחרו רוב היום בעליות שערים אך ירידות בסוף היום העבירו אותם מירוק לאדום, במיוחד את ת”א-בנייה שאיבד כ-0.8%. מדדי הטכנולוגיה ביום חיובי ובראשם מדדי ת”א קלינטק (1.25%+) ות”א גלובל בלוטק (0.85%+) שמתחילת השנה עלו כבר כ-11% וכ-14%, בהתאמה.

גילת זינקה ב-20%
עונת הדוחות הכספיים מגיעה לישורת אחרונה עם פתיחת השבוע האחרון לפרסום דוחות הרבעון הראשון. גילת טלקום, העוסקת במתן שרותי תקשורת לוויינית, נסקה היום 19.9% במחזור גבוה בזכות דיווח על חתימת הסכם מהותי ארוך טווח בהיקף של כ-45 מיליון דולר לאספקת שירותים עם וודאקום תקשורת הממוקמת בקונגו, כחלק מפעילות החברה באפריקה. מחיר המניה כמעט הוכפל מתחילת השנה.

חברת האנרגיה המתחדשת סאנפלאואר, שבשליטת קרן קיסטון, זינקה 12.8% לאחר פרסום דוחותיה הכספיים הבוקר. אוריין זינקה היום 17% לאחר שבחמישי בערב פרסמה את דוחותיה הכספיים ודיווחה על נטילת הלוואות חדשות שתחלפנה את ההלוואות הקיימות, אשר שימשו בין השאר לטובת מימון הקמת המרלו”ג החדש בקרית מלאכי. דוחות נוספים של חברות בולטות: מגדל ביטוח (1.9%-), פוקס (2.5%-), ניו-מד (1.6%+) וקבוצת אשטרום (3.1%-).

המדינה משלמת ריבית של 5%
תשואת איגרת החוב של ישראל ל-10 שנים עומדת כבר על 4.99%, המשך למגמת עלייה בתקופה האחרונה שמשקפת עלייה ברמת הסיכון של ישראל.

ירידות בשוק איגרות החוב הקונצרניות – ירידה ממוצעת של כ-0.1% בתל-בונד השקלי, וירידה ממוצעת של כ-0.05% בתל-בונד צמודי המדד.
ירידות שערים בולטות יותר בשוק איגרות החוב הממשלתיות של עד 0.75% בצמודות המדד ושל עד 1% בשקליות, במסלולים ארוכי הטווח.

אתר המאיה: פיילוט לטיפול בסרטן הלבלב
חברת הפודטק נקסטפרם קיבלה הזמנה מסחרית של מוצר שלה (חלבון טבעוני) מחברת מזון גלובלית מהגדולות בעולם. ההשקה באירופה מתוכננת למחצית השנייה של 2024. המנייה בתגובה זינקה 13.4%.

אלקטריאון עלתה היום 6% לאחר שעדכנה כי נבחרה כ”ספק יחיד” של חוצה ישראל, לצורך ביצוע פרויקט טעינה אלחוטית למסלולי המטרונית (מערכת אוטובוסים מהירה באזור חיפה והקריות) שבאחריות חוצה ישראל, לתקופה של 24 חודשים עם אופציה להארכה של עד 36 חודשים נוספים.

חברת הביוטכנולוגיה ביוליין אר.אקס דיווחה כי תקציר עם תוצאות ניסוי פיילוט Phase 2 לטיפול קו ראשון בחולי סרטן לבלב אושר להצגה בכנס שנתי יוקרתי בתחום האונקולוגיה, והמניה הוסיפה 7.5%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה