חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנאום שכולם חיכו לו: ג’רום פאוול מאותת על הורדת ריבית – “הגיע הזמן”

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, נתן את האיתות החזק ביותר שלו עד כה כי הריבית תרד בחודש הבא ואמר כי "הגיע הזמן להתאים את המדיניות" • הפדרל ריזרב השאיר את הריבית על כנה בטווח של 5.25%-5.5% מאז יולי 2023

יו"ר הפד, ג'רום פאוול | צילום: רויטרס

תרד בספטמבר? יו”ר הפדרל ריזרב, ג’רום פאוול, נתן את הרמז החזק ביותר שלו עד כה כי הורדת הריבית צפויה בקרוב, ואמר כי “הגיע הזמן להתאים את המדיניות”.

עוד אמר כי הבנק המרכזי מתכוון לפעול כדי למנוע היחלשות נוספת של שוק העבודה האמריקאי. “אנחנו לא מחפשים או מברכים על התקררות נוספת בתנאי שוק העבודה”, אמר פאוול בנאומו בכינוס השנתי של הבנק המרכזי בג’קסון הול.

פגישת המדיניות הבאה של פקידי הפד מתוכננת ל-17-18 בספטמבר, שם צפויה להגיע ההחלטה להורדת הריבית בארה”ב.

נאומו של פאוול מכריז על תחילת סיומו של הקמפיין של הפד למלחמה באינפלציה, כזה שפאוול החל לפני כשנתיים כשסימן על נכונותו לקבל מיתון כמחיר להורדת האינפלציה.

כלכלת ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

בחודש יולי, משרד העבודה דיווח כי האבטלה עלתה לשיעור הגבוה ביותר מזה כמעט שלוש שנים. האינפלציה, למרות שהיא עדיין מעל יעד ה-2% של הפד, ירדה בהתמדה בחודשים האחרונים.

ריבית המפתח של הפד נקבעת כיום בטווח שבין 5.25% ל-5.5%. המשקיעים והכלכלנים חלוקים בשאלה האם הפד יוריד 0.25 נקודת אחוז או 0.5 נקודת אחוז בהחלטה בספטמבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן