חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנוסעים התנפלו: חברת התעופה מכרה בטעות כרטיסי מחלקה ראשונה במחיר מוזל

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס ביצעה שגיאת קידוד ופרסמה בטעות באתר החברה תעריפים עם הנחות של עשרות אחוזים למחלקה הראשונה בטיסה מאוסטרליה לארה"ב • הנוסעים המאושרים התנפלו מיד על ההזדמנות ומאות הזמנות בוצעו אך לאחר מספר שעות קוואנטס נאלצה להודיע על הטעות ולאכזב את הנוסעים

מחלקה ראשונה במטוס | צילום: שאטרסטוק

הזדמנות הזהב של הנוסעים: חברת התעופה האוסטרלית קוואנטאס מכרה בסוף השבוע האחרון בטעות מאות כרטיסי מחלקה ראשונה במחיר מוזל עם הנחה של 85% מהמחיר המקורי. מדובר בטיסה על הקו שבין אוסטרליה לארה”ב כאשר החברה גבתה פחות מ-5,000 דולר לכרטיס במחלקה הראשונה. ההתנפלות הייתה גדולה ב-8 השעות שבהן פורסמו התעריפים האטרקטיביים וכך 300 הזמנות בוצעו. הטעות נגרמה משגיאת קידוד והחברה נאלצה לבטל את ההזמנות.

“למרבה הצער זהו מקרה שבו התעריף היה טוב מכדי להיות אמיתי”, אמר דובר קוואנטס ל”בלומברג”. על פי התנאים וההגבלות של Qantas אם יש “טעות או טעות ברורה במחיר התעריף”, החברה רשאית לבטל את הכרטיס או ההזמנה, לספק החזר, להציע כרטיס חדש “במחיר התעריף הנכון” או להנפיק. כרטיס חדש אם לקוח משלם את “התעריף הנכון”.

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטאס | צילום: שאטרסטוק

השגיאה אירעה ביום שישי והתעריפים הזולים תפסו תאוצה ונמכרו מיד, כך הנוסע האמריקאי וויליאם פאולר, שמתגורר כיום בסידני, אמר ששמע על העסקה מחבר וקפץ במהירות לאתר של קוואנטס להזמין מיד כרטיס ביום שישי בבוקר. לאחר ששילם כ-4,300 דולר עבור כרטיס לטיסת חזור במחלקה הראשונה ללוס אנג’לס, הוא קיווה שמדובר במחיר לגיטימי וקוונטאס תכבד את המכירה, אך התקווה הזאת לא האריכה זמן והודעת המייל של חברת התעופה הגיעה בשבת בבוקר ובישרה על טעות. בדומה לנוסע האמריקאי, נוסעים רבים שהזמינו את הכרטיסים במחירים המוזלים קיוו שעלו על הזדמנות הזהב וקוואנטס לא תבטל.

כאמור, הודעת המייל עם דבר הטעות לא איחרה להגיע, קוואנטס התנצלה בפני הנוסעים המאוכזבים על הטעות והזמינה את הלקוחות שנפגעו מהשגיאה להזמין מחדש כרטיס במחלקת העסקים.

בשנים האחרונות חברת התעופה האוסטרלית נתקלה במספר בעיות ובעיקרן ההתמודדות עם הלקוחות בעקבות מדיניות ביטולי הטיסות שלה והטעיית הנוסעים, מה שעלה לה בתשלומי פיצויים של כ-20 מיליון דולר, בנוסף לקנס של 100 מיליון דולר שהוטל עליה. ועדת התחרות והצרכנות האוסטרלית (ACCC) פתחה בהליכים משפטיים נגד חברת התעופה באוגוסט 2023, בטענה שהיא מכרה כרטיסים ל-8,000 “טיסות רפאים” (טיסות שכבר בוטלו) בין החודשים מאי 2022 ליולי 2022.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן