חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסוף לסאגה: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לאחר שהמשא ומתן בין המוחים לאוניברסיטה נכשל - היום לפנות בוקר משטרת ניו יורק פשטה על בניין המילטון שבקמפוס בניו יורק ופינתה את המפגינים הפרו-פלסטינים • מהאוניברסיטה נמסר: "אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם, לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו"

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה | צילום: רויטרס

מאות שוטרים פשטו לפנות בוקר (רביעי) על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה, לאחר שבמשך יממה התבצרו בו מפגינים פרו-פלשתינים. במהלך פינוי המוחים מהמקום בוצע מעצר של יותר ממאה סטודנטים. נשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק גם ביקשה מהמשטרה להראות נוכחות בקמפוס במהלך השבועיים הקרובים על מנת למנוע את הקמת המאהל מחדש. 

לאחר שהמשא ומתן בין הסטודנטים לאוניברסיטה לא צלח – משטרת ניו יורק (NYPD) הורשתה להיכנס על ידי רשות האוניברסיטאות, לאחר שהסטודנטים סירבו למועד האחרון להתפזר. אוניברסיטת קולומביה מסרה כי לאחר שהאולם “נכבש, הושחת ונחסם, לא נותרה לנו ברירה”. 

“קצת אחרי 21:00 הערב, משטרת ניו יורק הגיעה לקמפוס לבקשת האוניברסיטה. החלטה זו התקבלה כדי להחזיר את הביטחון והסדר לקהילה שלנו. אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם. לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו”, נכתב בהודעת אוניברסיטת קולומביה על הבקשה מהמשטרה לפנות את המפגינים.

אתמול הודיעה הנהלת האוניברסיטה כי הכניסה לקמפוס תתאפשר רק לסטודנטים שגרים במעונות ולמספר מצומצם של חברי סגל. עוד לכך, הסטודנטים שהשתלטו על בניין המילטון עומדים כעת בפני גירוש מוחלט מהמוסד האקדמי בניו יורק – מדובר בפעם הראשונה שההנהלה נוקטת בצעד כזה במקום איומים על השעיה.

בהודעת האוניברסיטה נכתב: “הבהרנו שלא ניתן להפריע לעבודת האוניברסיטה על ידי מפגינים המפירים את הכללים. מי שימשיך לעשות זאת יעמוד בפני השלכות ברורות. המפגינים בחרו להסלים למצב בלתי נסבל – השחתת רכוש, פריצת דלתות וחלונות וחסימת כניסות – ואנחנו ממשיכים בצעדי הענישה שתיארנו”.

המאהל באוניברסיטת קולומביה | צילום: רויטרס

אוניברסיטת קולומביה הפכה לסמל של אותו גל מחאות והייתה זו שסחפה מוסדות רבים אחריה. בקמפוסים בטקסס, קליפורניה, ג’ורג’יה, צפון קרוליינה, יוטה, וירג’יניה, ניו מקסיקו, קליפורניה, ניו ג’רזי, קונטיקט ולואיזיאנה, המשטרה עצרה מעל 1,000 מפגינים. אולם, אוניברסיטאות אחרות נקטו בגישה שונה ונתנו להפגנות להמשיך ללא הפרעה.

לאחר השתלטות הסטודנטים על בניין המילטון אמר הנשיא ג’ו ביידן כי ההפגנות צריכות להיות שלוות, אבל “השתלטות בכוח על מבנים אינה שלווה – זה שגוי”. 

במקביל, “הדיילי מייל” הבריטי מפרסם אתמול כי אחת מקבוצות המחאה המרכזיות שעומדות מאחורי מחאות הסטודנטים הפרו-פלסטיניות בקולומביה ה-Students for Justice in Palestine (SJP), קיבלה “מעל 3 מיליון דולר בשנה” – והיא קשורה לארגונים שהואשמו במימון ארגון הטרור חמאס. 

הדו”ח החדש של צוות החשיבה המכון לחקר האנטישמיות והמדיניות העולמית (ISGAP), חושף שהקבוצה קיבלה מיליונים מכמה ארגוני צדקה עם קשרים לכאורה לחמאס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה