חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסינים נסערים: תכנית להעלאת גיל הפרישה לנשים ולגברים על רקע ההאטה הכלכלית

סין על סף העברת חוק להעלאת גיל הפרישה ל-63 אצל גברים ולגיל 55 אצל נשים אחרי שלאורך שנים ארוכות נשים וגברים התרגלו לרוש לפנסיה בגילאים הרבה יותר מוקדמים • בייג'ינג מתמודדת עם השלכות של הזדקנות האוכלוסייה ומשבר מימון הפנסיה

יואן סיני | צילום: שאטרסטוק

שינוי דרמטי בגילאי הפרישה לפנסיה בסין: אחרי שלאורך שנים ארוכות העובדים הסינים סיימו את העבודה שלהם בגיל צעיר יחסית כאשר גברים פרשו לפנסיה בגיל 60 ונשים בגיל 50, כעת ממשלת סין העבירה חוק עם תוכנית לעיכוב גיל הפרישה החל מה-1 בינואר, כל פורסם ב-CNN.

על פי התכנית החדשה הגברים באזורים העירוניים יוכלו לפרוש בגיל 60 ונשים בגיל 55, כל זה בהתאם לעיסוקם. המטרה היא להאריך עוד יותר את גיל הפרישה לגיל 63 אצל גברים ול-58 אצל הנשים הסיניות.

השינוי הזה מגיע על רקע הכלכלה הסינית שסובלת מהאטה בעוד בייג’ינג מתמודדת עם השלכות של הזדקנות האוכלוסייה ומשבר מימון הפנסיה. ההחלטה עוררה עניין גדול בסין ודיון נרחב עם תגובות בעד ונגד במדיה החברתית הסינית. לא מעט סינים הביעו מורת רוח מהעיכוב ביציאה לפנסיה והצורך לעבוד שנים נוספות ודאגה האם המדיניות החדשה תכביד על שוק העבודה הקשה ממילא בסין שבו רמות האבטלה בקרב צעירים נותרות גבוהות.

“פרישה מאוחרת רק אומרת שאתה לא יכול לקבל את הפנסיה שלך עד שתגיע לגיל 63, אבל זה לא אומר שלכולם תהיה עבודה עד אז!”, נכתב באחת התגובות במדינה החברתית להחלטה החדשה.

גם מדינות אחרות התחבטו כיצד לנהל את גיל הפרישה. מחאות גדולות פרצו בצרפת בשנת 2023 בתגובה לניסיון ממשלתי להעלות את גיל הפרישה מ-62 ל-64. ארה”ב דנה גם ברפורמת הפרישה והעלאת גיל הפרישה בהדרגה, עם תמריצים עבור פנסיונרים שלא לוקחים קצבאות עד גיל 70.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן