חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסנאט האמריקני נגד אמזון: אירוע “הפריים דיי” פוגע פיזית בעובדים וגורם לפציעות קשות

דוח מיוחד שנערך על ידי הסנאט האמריקני מגלה פציעות שנגרמות לעובדי אמזון במחסנים בעקבות אירועי המכירות השנתיים של חודש יולי  • "אמזון גורפת רווחים גדולים אך לא משקיעה תקציבים במחסנים ומקריבה את העובדים ואת בטיחותם"

אמזון | צילום: שאטרסטוק

אירוע “הפריים דיי” השנתי של אמזון מהווה סכנה לעובדים: מחקר שערך הסנאט האמריקני העלה כי אירוע הפריים דיי השנתי, שנערך מידי שנה בתחילת חודש יולי, הוא הגורם המרכזי לפציעות בקרב עובדי המחסנים. הסנאט פרסם את דוח הממצאים ביום שני השבוע על ידי הסנאטור ברני סנדרס, יו”ר ועדת הסנאט לבריאות, חינוך, עבודה ופנסיה. הדוח מפרט את התנאים שיוצרים מפגע בטיחותי לעובדים במחסני אמזון וקרא לחברה להגן על העובדים.

הפריים דיי, אירוע המכירה השנתי של אמזון, מביא לעלייה דרמטית בנפח הפעילות של החברה, העובדים נאלצים לעבוד שעות ארוכות ללא הקפדה על הנחיות בטיחות. לראשונה הדוח מפרסם את הנתונים על שיעורי הפגיעה של העובדים במחסנים, מהם עולה כי במהלך פריים דיי 2019 שיעור הפציעות שנרשמו, הפציעות שאמזון הייתה מחויבת לדווח למנהל הבטיחות והבריאות, היה כ-10 על כל 100 עובדים, יותר מכפול מהממוצע בתעשיית האחסנה בארה”ב. אולם, שיעור הפציעות הכולל של אמזון, יחד עם פציעות שעליהן החברה לא מחוייבת בדיווח, היה כ-45 לכל 100 עובדים, כך נכתב בדוח.

אמזון מייצרת הכנסות גבוהות מאוד מהאירועים המיוחדים לצרכנים מה שמעורר ביקורת לגבי היעדר מוכנות מבחינתה להשקיע משאבים שיש ברשותה כדי לשפץ את המחסנים ולהבטיח בטיחות מקסימלית לעובדים, כך נכתב בדוח.  ביולי בשנה שעברה אמזון גרפה 12.7 מיליארד דולר הכנסות ממכירות באירוע הפריים דיי, כאשר ציינה כי ב-11 ביולי 2023 היה יום המכירות הגדול ביותר בתולדות החברה. בדוחות הכספיים שלה ברבעון הראשון של 2024, אמזון דיווחה על רווח של 10.4 מיליארד דולר.

אמזון | צילום: שאטרסטוק

באמזון הכחישו את הטענות, דובר החברה הגיב לממצאי המחקר בריאיון ל-CNN ואמר שהטענות שגויות, “הבריאות של העובדים שלנו היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו, אנו מתכננים בקפידה אירועים גדולים”.

לאורך השנים כמה מעובדי אמזון סיפרו על שעות ארוכות של עבודה מתישה במחסנים ענקיים בגודל של 28 מגרשי כדורגל בזמן שהחברה דואגת לעקוב מקרוב אחרי צעדיהם.

במכתב למנכ”ל אמזון, אנדי ג’סי, כתב הסנאטור האמריקני סנדרס: “אמזון חייבת להפסיק לדחוק את העובדים מעבר לגבולות היכולת שלהם במרדף האינסופי אחר רווחים, אמזון מקריבה את העובדים שסובלים מפציעות ומספקת טיפול רפואי מינימלי”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן