חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העימות הנשיאותי: המועמדים מתנגחים על מדיניות כלכלית – טראמפ רושם ירידה בסיכויים, האריס נהנית מעלייה

בעימות הנשיאותי הלילה בפילדלפיה, סגנית הנשיא קמלה האריס תקפה את הצעת טראמפ להטיל מכסים גבוהים על סחורות זרות והציגה את תוכניתה להטבות מס למשפחות ועסקים קטנים • טראמפ האשים את ממשל ביידן-האריס בהתגברות האינפלציה • בעקבות העימות, הסיכויים של טראמפ לניצחון ירדו ל-47% בעוד שסיכוייה של האריס עלו ל-55%

העימות הנשיאותי הקרוב בין האריס לטראמפ ברשת ABC | צילום: שאטרסטוק

הלילה (בין שלישי לרביעי) התקיים העימות הנשיאותי בין סגנית הנשיא קמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ במרכז החוקה הלאומי בפילדלפיה. כפי שהוסכם בקמפיינים, לא היה קהל חי והמיקרופונים של המועמדים הושתקו כשלא הגיע תורם לדבר.

בשבועות שקדמו לדיון הראש בראש גם האריס וגם טראמפ חשפו הצעות כלכליות חדשות. הם גם ניסו לצייר את יריבתם כאיום על הבריאות והיציבות של כלכלת ארה”ב.

פלטפורמת החיזוי המקוון Predict על הבחירות הכלליות לנשיאות לשנת 2024 הראה שהסיכוי של טראמפ לניצחון ירדה במהלך הדיון, ל-47% מ-52%. הסיכויים של האריס השתפרו מ-53% ל-55%.

סגנית הנשיאה קמלה האריס והנשיא לשעבר טראמפ בעימות הנשיאותי

המועמדים פתחו את הדיון בהתמקדות בכלכלה, נושא שסקרי דעת קהל מראים שהוא כי רוב האמריקאים בעד הגישה של טראמפ.

האריס תקפה את כוונתו של טראמפ להטיל מכסים גבוהים על סחורות זרות – הצעה שהיא השוותה למס מכירה על מעמד הביניים – תוך שהיא מציגה את תוכניתה להציע הטבות מס למשפחות ועסקים קטנים.

טראמפ מתח ביקורת על האריס על האינפלציה המתמשכת בתקופת כהונתו של ממשל ביידן, למרות שהפריז ברמת עליות המחירים. האינפלציה, לדבריו, “הייתה אסון לאנשים, למעמד הביניים, לכל מעמד”.

דיונים נשיאותיים לא בהכרח משנים את דעתם של הבוחרים, אבל הם יכולים להביא לתוצאות רחבות יותר כמו הביצועים הגרועים של ביידן נגד טראמפ ביוני גילגלו אותו לפרוש מהקמפיין לנשיאות ביולי.

בתחרות שיכולה להשתנות על סמך אלפי קולות בקומץ מדינות, אפילו שינוי קטן בדעת הקהל יכול לשנות את התוצאה. שני המועמדים קשורים למעשה בשבע מדינות מתנדנדות שעשויות להכריע את הבחירות, על פי ממוצעי סקרים שערך הניו יורק טיימס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן