חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העימות הנשיאותי: קרב האשמות בין ביידן לטראמפ מי הזיק יותר לכלכלה

הופעתו של הנשיא ג׳ו ביידן בעימות הייתה חלשה ובכך ביצועיו של דונלד טראמפ נראו מזהירים, הכותרות באתרים האמריקאים הכריזו על כישלונו של הנשיא המכהן ובפוליטיקו נכתב: ״ביידן גמור״ • בסוגיה הכלכלית התנהל קרב האשמות: ביידן: "הוא העלה את הגירעון יותר מכל נשיא בקדנציה אחת", טראמפ: "הוא יעלה לכם מיסים" - מה שבטוח, הכלכלה האמריקאית זקוקה לעדכון גרסה

הנשיא ביידן והנשיא לשעבר טראמפ בעימות | צילום: רויטרס

עימות טלוויזיוני היסטורי: הלילה (בין חמישי לשישי) התקיים העימות הראשון בין הנשיא המכהן ג’ו ביידן, לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ברשת CNN האמריקאית. ביידן הציג הופעה מהוססת ועצורה בעוד יריבו הרפובליקני דונלד טראמפ היה מפוקס יותר אך דאג להתחמק משאלות שלא התאימו לו.

שני המועמדים העלו טיעונים על הפלות, הגירה, המלחמות באוקראינה ובעזה והתמודדותם עם הכלכלה, כאשר כל אחד מהם ביקש לזעזע את מה שסקרי דעת קהל מראים כי המרוץ כמעט שוויוני במשך החודשים האחרונים.

כבר בדקות הראשונות של הדיון, כמעט כל נושא כלכלי מרכזי העומד בפני המדינה הוזכר: אינפלציה, מדד המחירים, מחסור הדיור, השפעת הפחתת המס של טראמפ, מקומות עבודה ותעסוקה, התאוששות מהמיתון המגיפה ועוד.

כלכלת ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

קרב האשמות: שני המועמדים חוזים שמשקי בית האמריקאיים ישלמו יותר אם השני ינצח בבחירות הקרובות. טראמפ אמר שביידן יעלה מסים למשפחות. ביידן השיב שאנשים יראו שהעלויות שלהם יעלו מהתוכניות של טראמפ להעלות את המכסים על יבוא.

ביידן התחייב שלא להעלות מסים על אלה שמרוויחים פחות מ-400 אלף דולר, אך קרא לסדרה של העלאות מס על בעלי ההכנסה הגבוהה ביותר.  “בכלכלה שלו, הוא תגמל את העשירים”, אמר ביידן. “היה לו הפחתת המס הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית – 2 טריליון דולר. הוא העלה את הגירעון יותר מכל נשיא בקדנציה אחת”.

טראמפ דיבר על הצעת המכס הכללית שלו כדרך להגביר את כלכלת ארה”ב ולהתחרות בצורה טובה יותר בסין, הוא רוצה להטיל מכס של 10% על כל הסחורות, עם מכסים גבוהים עוד יותר על מוצרים סיניים. “זה רק יגרום למדינות שקורעות אותנו כבר שנים כמו סין – ורבות אחרות, בכל ההגינות כלפי סין – זה רק יאלץ אותן לשלם לנו הרבה כסף, לצמצם את הגירעון שלנו בצורה אדירה”.

ניתוח תקציבי של הועדה הפדרלית לתקציב מצא שהמדיניות הכלכלית של טראמפ הוסיפה יותר מ-8 טריליון דולר לגירעון, כפול ממה שהוסיפה המדיניות הפיסקלית של ביידן.

אולם, אחת הסיבות העיקריות לעלייה בתחזית של ועדת התקציב (CBO) היא מדיניות הלוואות הסטודנטים של הנשיא ביידן, כולל ביטול הלוואות, התאמת יתרות הלוואות ויישום תוכנית פירעון חדשה המציעה יותר סובסידיות ללווים. המדיניות הוסיפה 145 מיליארד דולר לגירעון, אמר ה-CBO אמר ה-CBO בתחזית שפורסמה בשבוע שעבר.

בשל הסיוע לישראל ולאוקראינה: תחזית הגירעון של ארה”ב עולה לכ-2 טריליון דולר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה