חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העליות בוול-סטריט והתחזקות הדולר ישפיעו על פתיחה חיובית בת”א

נתוני תעסוקה מפתיעים בארה"ב הביאו לעליות בניו יורק • השבוע יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב • הנפט עולה בעקבות המתיחות במזרח התיכון • מחירי המתכות ממשיכים להיות אטקרטיביים

וול סטריט, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

הנאסד”ק וה-S&P500 זינקו בסוף השבוע ב-1.2% וב-0.9% בהתאמה, אחרי פרסום נתוני תעסוקה טובים מהצפוי ונתוני אבטלה נמוכים מהצפוי.

254 אלף משרות הוסיפה ארה”ב, לעומת צפי של פחות מ-150 אלף משרות חדשות ואילו שיעור האבטלה עומד על 4.1% , במקום 4.2% שהשוק צפה. גם מספר המשרות הפנויות בספטמבר היה גבוה מהצפוי – 8.04 מיליון, מה שמעיד על פוטנציאל אבטלה נמוך גם בהמשך.

שוק העבודה בארה”ב זינק באופן מפתיע: 254,000 משרות נוספו בספטמבר

שוק ההון נוטה לשאוב עידוד מהנתונים האלה ולהתעלם מהתמונה הגדולה, עד שהוא לא יכול עוד ובינתיים הוא יכול. הוא יכול להמשיך להתעלם מהחוב האדיר של ארה”ב שלא מצטמצם והוא יכול להתעלם מהסיכונים הביטחוניים שעומדים להשפיע על מחירי האנרגיה בעולם (הנפט עלה ב-0.9% בסוף השבוע) וגם על האינפלציה, שהחלה להתכנס לכיוון 2.6%, אך עדיין מאיימת על ארה”ב.

השבוע (חמישי) יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה”ב, שעדיין לא צפוי להחזיר את האינפלציה לטווח העליון של יעד האינפלציה שם – 2%.

הבורסה בתל אביב צפויה לפתוח בעליות שערים, לפחות של כ-40% מהמניות הדואליות, שחוזרות עם עלייה של 0.7% בממוצע. זאת בנוסף לתוספת הערך בשל היחלשות השקל מול הדולר – כפי שניתן לראות במסחר הרציף הדולר התחזק ב-2.5% מאז נסגר השער היציג וזה עוד יכול להשתנות עד לפתיחת המסחר במט”ח ביום שני.

הבורסה לניירות ערך בת”א | צילום: שאטרסטוק

במצב הנוכחי מחירי הסחורות ממשיכים להיות מעניינים, ובעיקר מחירי מתכות הפרמיום (Platinum Group Metals – PGMs) – מתכות הדרושות, בין היתר, לתזקיקים למנועי בנזין. המתכות הללו איבדו עשרות אחוזים ממחירם מאז 2022, כשארה”ב החלה לעודד גם בחקיקה את המעבר ממנועי בנזין למכוניות חשמליות (EV).

אלא שהנהגים בארה”ב לא מתלהבים מכך וגם עכשיו קונים בעיקר מנועי בנזין, אם כי יותר רכבים היברידיים, שגם הם מונעי בנזין הצורכים את אותן מתכות. 90% מהמכוניות הנמכרות בארה”ב הן מכוניות היברידיות (25%) ובעיקר מכוניות בנזין. העובדה הזו, לטענת אנליסטים בארה”ב, יוצרת הזדמנות השקעה באותן המתכות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן