העלייה החדה ביותר מזה 11 שנים: טסלה הכתה את התחזיות; המניה זינקה בכ-22%

רווחים חזקים ותחזיות אופטימיות דוחפים את מניית טסלה לעלייה של 22% • החברה דיווחה על שיפור משמעותי בשולי הרווח ועל רווח גבוה מהתחזיות, בין היתר בזכות הכנסות מאשראי רגולטורי וממערכת הנהיגה האוטונומית • אילון מאסק צופה גידול של עד 30% במכירות בשנה הבאה והשקת דגמים חדשים, אך אנליסטים הביעו ספק לגבי מימוש תחזיותיו

טסלה | צילום: שאטרסטוק

מניית טסלה זינקה ב-22% אתמול (חמישי) – העלייה החדה ביותר מזה 11 שנים זאת בעקבות דוח רווחים חזק מהצפוי לרבעון השלישי של 2024. תוצאות הרווח והתחזיות האופטימיות של מאסק הפתיעו את וול סטריט, והובילו לעלייה חדה במחיר המניה.

ברבעון השלישי, טסלה דיווחה על רווח למניה מתואם של 72 סנט, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 58 סנט. הכנסות החברה הסתכמו ב-25.18 מיליארד דולר – מעט מתחת לציפיות המוקדמות של 25.37 מיליארד דולר – אך עדיין עלו ב-8% לעומת השנה הקודמת. זהו הרבעון הראשון מזה שבעה רבעונים שבו טסלה מציגה עלייה ברווחים.

שולי הרווח של החברה השתפרו משמעותית, בין היתר בזכות הכנסות של 739 מיליון דולר מאשראי רגולטורי סביבתי. עם זאת, אנליסטים מ-JPMorgan הדגישו כי הכנסות אלו אינן ברות-קיימא בטווח הארוך.

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

מאסק ציין בשיחת המשקיעים כי החברה צופה גידול של 20%-30% במכירות בשנת 2025, בעיקר בזכות השקת דגמים חדשים ומערכות נהיגה מתקדמות. תחזית זו גבוהה משמעותית מהתחזיות של 15% שעלו בסקרים קודמים של FactSet.

בנוסף, טסלה דיווחה כי הכנסות ממערכת הנהיגה האוטונומית (FSD) הסתכמו ב-326 מיליון דולר ברבעון, הודות לשילובה בדגם ה-Cybertruck החדש ותוספת תכונת “Actually Smart Summon”.

רכב הסייברטראק של חברת טסלה | צילום: שאטרסטוק

למרות האופטימיות של מאסק, חלק מהאנליסטים נותרו ספקניים. בדויטשה בנק כתבו כי תחזית הצמיחה של 30% עשויה להיות שאפתנית מדי, והעריכו שהצמיחה בפועל תעמוד על 10%-15%. הם גם הזכירו את האפשרות שטסלה תשיק גרסה זולה יותר של דגם ה-Y, במחיר הנמוך מ-30,000 דולר לאחר סובסידיות.

מאסק ציין כי החברה מתכננת להשיק בשנת 2026 רובוטקסי חדש בשם Cybercab – רכב ללא הגה ודוושות – ולהתחיל ניסויי נהיגה אוטונומית בקליפורניה ובטקסס כבר בשנה הבאה. עם זאת, הוא הודה כי הרכבים הקיימים עדיין אינם בטוחים לחלוטין לשימוש ללא נהג אנושי.

מאסק הבטיח בעבר מספר חידושים שטרם יצאו לפועל, בהם השקת גרסה מרעננת של דגם הרודסטר, שהוצגה לראשונה ב-2017 אך טרם הושלמה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן