חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערכה: נזקי שביתת העובדים בבואינג עלתה לחברה 572 מיליון דולר עד כה

לפי הערכות נזקי השביתה של 33,000 עובדי האיגוד בבואינג עלתה לחברה 572 מיליון דולר עד כה • ההפסדים הגדולים ביותר מגיעים מהפסקת ייצור המטוסים המסחריים של החברה

חברת בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

השביתה בבואינג של 33,000 חברי איגוד המכונאים הבינלאומי, שמתקיימת כבר מעל שבוע, עלתה לחברה ולעובדים 572 מיליון דולר וקצב ההפסדים יטפס במהירות אם לא תהיה הסדרה, לפי הערכה של אנדרסון אקונומי גרופ.

ההפסדים הגדולים ביותר עד כה מגיעים מההפסקה של ייצור המטוסים המסחריים של בואינג. באנדרסון מעריכים שהחברה הפסידה 445 מיליון דולר בשבוע הראשון של השביתה מכיוון שלא הצליחה להשלים ולספק מטוסים ללקוחות. בואינג מקבלת את רוב הכסף ממכירת מטוס רק עם מסירתו.

ההפסדים לעובדים, בעיקר 33,000 חברי האיגוד שפתחו בשביתה, וכן לספקים מגיעים לכ-117 מיליון דולר בשבוע הראשון. סולם השכר העליון של חברי האיגוד בחברה הוא 51.30 דולר לשעה, או 2,052 דולר לשבוע של 40 שעות, אם כי ישנן פרמיות שכר שונות בנוסף לכך, כמו גם שעות נוספות, כך לפי ה-CNN.

מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על הקפאת גיוס עובדים וכן הפסקת הזמנות חדשות מספקים כדי לחסוך במזומנים.

לבואינג יש דרך ארוכה חזרה לרווחיות לא משנה כמה זמן נמשכת השביתה. היא מוגבלת בקצב שבו היא בונה מטוסי מקס 737, מכיוון שה-FAA מפקחת על המאמצים לשפר את איכות פס הייצור שלה.

לחברה מפעל אחד שאינו פועל תחת האיגוד, הממוקם בדרום קרוליינה, שממשיך לבנות את מטוס ה-787 Dreamliner. אבל בעוד שהמטוס הזה הוא המטוס היקר ביותר של החברה, המפעל ייצר רק 32 מהמטוסים בשמונת החודשים הראשונים של השנה.

הצרות של בואינג: איגוד העובדים פתח בשביתה

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן