חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערכות: הופעותיה של טיילור סוויפט בבריטניה ידחו את הורדת הריבית

הריבית הבריטית נמצאת בשיא של 16 שנים ועומדת על 5.25%, הכלכלנים צופים הורדת ריבית קרובה אך בנק ההשקעות בריטי מעלה את הערכה כי הופעותיה של הכוכבת האמריקנית בחודש אוגוסט יגרמו לבנק המרכזי לדחות את הורדת הריבית

קרדיט: shutterstock.

הערכות בבריטניה: הורדת הריבית בבריטניה תידחה בעקבות סיבוב ההופעות של הזמרת האמריקנית טיילור סוייפט בלונדון בחודש אוגוסט. CNBC מצטט את בנק ההשקעות הבריטי TD Securities לפיו הדחיפה הכלכלית בעקבות הופעותיה של סוויפט בלונדון ובעקבות נהירה מאסיבית של מאות אלפי המעריצים המכונים סוויפטיז לבירת בריטניה, עשויים להוביל את הבנק המרכזי בבריטניה, בנק אוף אנגליה, לדחות את הורדת הריבית הצפויה לחודש ספטמבר.

לונדון, בריטניה | צילום: שאטרסטוק

“נתוני האינפלציה לחודש אוגוסט עשויים להשהות את ההחלטה המוניטרית. עלייה במחירי המלונות באוגוסט יכולה להיות מהותית, ולהוסיף באופן זמני עד 30 נקודות בסיס לאינפלציה של השירותים”, ציין אסטרטג המאקרו של בנק ההשקעות. על פי הצפי בעקבות האינפלציה הגבוהה הבנק המרכזי של אנגליה צפוי להתחיל להוריד את הריבית בקרוב, הריבית כרגע נמצאת בשיא של 16 שנים ברמה של 5.25%.

הערכה כי הורדת הריבית תידחה מתבססת על ההנחה כי ההשפעה הכלכלית של המכירות המאסיביות סביב הופעותיה של סוויפט מתבטאת בעלייה בהוצאות על שירותים, טיסות ומסעדות. בשל המכירות ופריחת העסקים סביב הופעותיה של הזמרת האמריקנית, בנק ברקליס כבר העריך שסיבוב ההופעות המלא בבריטניה יתרום כמיליארד פאונד לכלכלה הבריטית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה