חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערכות: סטנדרד אנד פורס לא תוריד את דירוג האשראי של ישראל

גורמים שעמדו בקשר עם החברה לאחרונה מוסרים שקיבלו את הרושם שהחברה תותיר את הדירוג שנקבע על ידה אחרי פרוץ המלחמה • עד כה מודיס' היא היחידה שהורידה את הדירוג של ישראל

S&P global ratings| צילום: שאטרסטוק

סטנדרד-אנד-פורס (S&P) עוקבת מאז פרוץ המלחמה כאן אחר המדדים וסיכוני האשראי של ישראל, לקראת דו”ח נוסף שתפרסם בימים הקרובים. לפי הערכת גורמים המעורבים בעניין החברה לא תוריד את הדירוג של ישראל, העומד כעת על AA מינוס, עם אופק שלילי – שהוסף לדירוג ב-24 באוקטובר, בעקבות פרוץ המלחמה.

הדירוג הקודם של סוכנות הדירוג הגדולה מבין השתיים האמריקניות ומבין השלוש הגדולות בכלל, ניתן בקיץ 2018 והיה אותו הדירוג, רק עם אופק “יציב”. דירוג ההשקעה של S&P נע בין “טריפל אי” (AAA) לבין A עם אפשרויות סימון “שלילי”, המפחית מעט מהדירוג. לפיכך דירוגה של ישראל נחשב גבוה – מתחתיו יש עוד שתי דרגות “השקעה”.

יצוין שמרבית גורמי ההשקעה בעולם אינם מסתמכים על חברות הדירוג, מלבד גופים לאומיים כמו “קרנות עושר לאומיות” ו”קרנות פנסיה”, המנהלות את השקעתן לפי פרוטוקולים המגבילים את השקעותיהם לדירוגי השקעה גבוהים.

כזכור, ב-9 בפברואר מוד’יס הייתה החברה הראשונה והיחידה עד כה, מאז סוכנויות הדירוג החלו לדרג את ישראל לפני 29 שנים, שהורידה את דירוג האשראי של ישראל ל-A2 שלילי. פיץ’, סוכנות הדירוג הבריטית דירגה את ישראל בדירוג A+ עם אופק שלילי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה