חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העשירים מתביישים: המיליונרים בסין נמנעים מלרכוש מוצרי יוקרה בשל המצב הכלכלי

לאחרונה מתפתחת בסין תופעת "בושת המותרות" שגורמת לעשירי סין להתרחק ממוצרי יוקרה ולא להתהדר בעושר בפומבי • סין חווה האטה בצמיחה הכלכלית שגורמת לירידה כללית בצריכה והעשירים חוששים להיראות ראוותניים מידי • בסין חיים יותר מ-98 אלף תושבים בעלי הון בשווי של יותר מ-30 מיליון דולר

סין | צילום: שאטרסטוק

יותר ויותר סינים מתעשרים אך מקפידים להסתיר את עושרם: לאור האתגרים של הכלכלה הסינית בתקופה האחרונה הלכה והתפתחה תופעה של בושה ממותרות. הכלכלה הסינית חווה צמיחה איטית יותר בהשוואה לקצב הצמיחה המהיר שסין הציגה לעולם בעבר, כעת הצריכה בקרב מעמד הביניים נפגעה ומכאן שגןם ההוצאה על מוצרי יוקרה הנחשבים מותרות נעשתה זהירה יותר.

“לקוחות עשירים חוששים להיראות ראוותניים מידי”, אמרה קלאודיה ד’ארפיציו, שותפה ובעלת תפקיד בכיר ברשת האופנה ויוקרה ב-Bain & Company, ל-CNBC. המונח המקובל שמשקף את התופעה הוא בושת המותרות והיא אפיינה גם את העשירים בארה”ב בין השנים 2008-2009, הוסיפה דארפיציו. “אפילו לאנשים שיכולים להרשות לעצמם לקנות מוצרים יוקרתיים יש פחות נכונות לעשות זאת, כדי לא להיראות כמי שבאמת קונים או לובשים מוצרים יקרים מידי”. בהתייחס לתופעה בסין הסבירה כי הצרכנים הסינים הולכים יותר ויותר על סגנון ה”יוקרה השקט”, פריטי השקעה ומוצרי יוקרה “עדינים יותר” ו”פחות גלויים”.

בסין דוהרים לזהב | צילום: שאטסרטוק

סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ובה חיים יותר מ-98 אלף תושבים בעלי הון בשווי של יותר מ-30 מיליון דולר, מה שמכניס אותם לרשימת האנשים העשירים ביותר בעולם, במדד המדינות שבה גרים הכי הרבה אנשים עשירים ביותר בעולם, סין שנייה לארה”ב.

הקורונה פגעה קשות בכלכלה הסינית ומאז היא חווה אתגרים שמעכבים את קצב הצמיחה שלה, לצד זה המדינה מתמודדת עם אבטלה בקרב הצעירים ובעיות קשות בשוק הנדל”ן, על רקע הבעיות הכלכליות הסינים נוטים להתרחק מצריכה ראוותנית בשל חוסר הוודאות הכלכלית.

על פי הערכות סקטור מוצרי היוקרה בעולם צפוי לגדול בשיעור צנוע של 4% שזה עד 420 מיליארד דולר, לעומת זאת בסין סקטור היוקרה מתקשה לצמוח ומתכווץ. גם מצבה הפוליטי של סין תורם לבושת המותרות, העקרונות הקומוניסטיים גורמים להתרחקות מעושר מוגזם ומופגן. הממשלה הסינית החלה לפעול נגד ההתהדרות בעושר ודיכאה משפיעני רשת שהיו ידועים באורח החיים המפואר שלהם באתרי המדיה החברתית בסין.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן