חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפגנת הכוח של אמזון: תוציא 150 מיליארד דולר על פיתוח הבינה המלאכותית

החברה הודיעה שתשקיע סכום אדיר בעשור הקרוב בהקמת "מרכזי נתונים", במטרה לאותת למיקרוסופט ולגוגל שהיא מתכוונת להמשיך להוביל את תחום הבינה המלאכותית. הבורסות בארה"ב זינקו בערב שבת

אמזון | צילום: שאטרסטוק

ענקית האינטרנט האמריקנית לא עוצרת במרוץ מהפכת הבינה המלאכותית ומהמרת על כל הקופה: תקצה כמחצית מרווחיה, במונחים הנוכחיים, מדי שנה בעשור הקרוב. ההשקעה תיועד בעיקר לפיתוח מרכזי מידה (“דאטה סנטרס”) הנחוצים לפיתוח תחום הבינה המלאכותית (AI) שהחברה מעריכה שהוא המפתח לפיתוחה.

גם למיקרוסופט ולגוגל ברור שהבינה המלאכותית הוא התחום הרלבנטי ביותר לפיתוחן העתידי, אך בינתיים אף אחת מהן לא מתקרבת למובילות של אמזון, השולטת בתחום מחשוב הענן ולמעשה במידה רבה השתלטה על רשת האינטרנט בכלל. כיום ההערכות הן שהשרתים של אמזון קשורים במרבית תעבורת הנתונים ברשתות, כך שבלעדיה הרשת לא תוכל לתפקד.
ביום שישי מניית החברה זינקה ב-3.5% ובכך השלימה מתחילת השנה זינוק של כ-20% ו-83% ב-5 השנים האחרונות.

תצליח להתחרות ביריבות כמו מיקרוסופט וגוגל? חברת המסחר המקוון, אמזון | צילום: שאטרסטוק

למעשה ביום שישי כל המדדים המובילים בארה”ב זינקו: הנאסד”ק 100 זינק ב-1.6% וה-S&P500 ביותר מאחוז, זאת אחרי שפורסמו נתוני צמיחה מאכזבים, כמו נתוני האינפלציה שפורסמו קודם לכן. כמו תמיד, פרסום הנתונים משחרר לחץ מהסוחרים. אך כאמור, אמזון יוצאת דופן בביצועיה גם בימים אלה.

אלא שבדיוק מהסיבה הזו חברת היוניקורן (בעלת שווי של מעל טריליון דולר) מושכת אליה ביקורת מהרגולטורים בארה”ב החוששים מגודלה והשפעתה על השוק. החברה היא מושא הבדיקה הנפוץ ביותר בקרב רשויות ההגבלים העסקים ושוק ההון. כפי שפורסם ב”ערוץ הכלכלה”, גם בימים אלה מתנהלת חקירת משנה בעניין שימוש הבכירים בחברה בתכנת מסרים המשמידה התכתבויות, במהלך החקירה המתנהלת נגדה בעניין הפרה לכאורה של חוק ההגבלים בזירת המסחר שלה.

אמזון חולשת על כ-40% מהמסחר האלקטרוני בארה”ב ולפי החשדות היא משתמשת בנתונים שאוספת על הספקים החיצוניים המוכרים בזירה שלה כדי להפעיל עליהם לחצים ובמקרים מסוימים לקנות אותם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה