חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפיקוח על הבנקים הטיל קנס של מאות אלפי שקלים על ישראכרט

החברה השתמשה בטכנולוגיה לזיהוי חזותי מרחוק מבלי לקבל את אישור בנק ישראל לזיהוי זה, לצורך פתיחת חשבונות, מתן הלוואות ועוד • המפקח על הבנקים: "על התאגידים הבנקאיים להקפיד על ההוראות"

חברת האשראי ישראכרט, תל אביב | צילום: שאטרסטוק

הפיקוח על הבנקים הטיל עיצום כספי של 700,000 שקלים על חברת ישראכרט בשל שימוש בטכנולוגיה לזיהוי ואימות חזותיים מרחוק לפתיחת חשבון מקוון, ללא קבלת היתר מהפיקוח על הבנקים.

מבדיקת הפיקוח על הבנקים עלה, כי חברת ישראכרט עושה שימוש בטכנולוגיה לזיהוי ואימות חזותיים מרחוק, לצורך פתיחת חשבון מקוון, לצורך מתן הלוואות ולצורך מתן שירותי סליקה לעוסקים מורשים, מבלי שהודיעה לפיקוח על הבנקים כנדרש בסעיף 76 להוראת ניהול בנקאי תקין 367 וממילא מבלי שקיבלה אישורו, כאמור בהוראה.

הפיקוח על הבנקים רואה חשיבות רבה בשימוש בעולם הבנקאות באמצעים דיגיטליים חדשניים ובטכנולוגיה מתקדמת, תוך בקרות נאותות למניעת ניצול הטכנולוגיה לביצוע הונאות, התחזות, ועמידה בחוקים המוטמעים בתהליכי העבודה בעולם שאינו מקוון, לרבות עמידה בצו איסור הלבנת הון וקיום תיעוד נאות.

לצורך כך, ומתוך מטרה ורצון לפשט את תהליך הזיהוי והאימות בפתיחת חשבון מקוון ככל שניתן, קידם הפיקוח על הבנקים בשנת 2018 תיקון להוראת ניהול בנקאי תקין מס’ 367 “בנקאות בתקשורת”, בנושא פתיחת חשבון מקוון המאפשר לתאגידים הבנקאיים פתיחת חשבונות מקוונים תוך שימוש בטכנולוגיה לזיהוי ואימות חזותיים מרחוק, בכפוף לבקרות מתאימות ובאישור מראש של הפיקוח על הבנקים לקיום הפעילות, לאחר וידוא כי מתקיימות הבקרות והעמידה בחוקים כאמור.

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי מסר, כי “הליך הדיגיטציה של מערכת הבנקאות בישראל הינו הליך חשוב ומשמעותי, הבא לידי ביטוי, בין היתר, בשיפור השירות ללקוח. יחד עם זאת, על התאגידים הבנקאיים המשתמשים בטכנולוגיות חדשניות להקפיד על עמידה בהוראות החקיקה והרגולציה, הבאות להבטיח, בין היתר, שימוש בטוח בטכנולוגיות אלה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה