חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפסד של 20 מיליארד דולר בשנה: כך אפל תיפגע מפסק הדין נגד גוגל 

בית המשפט המחוזי בארה"ב קבע כי הענקית גוגל החזיקה במונופול שלא כדין בתחומי הפרסום וחיפוש טקסט • גוגל משלמת לאפל עשרות מיליארדי דולרים בשנה כדי לבצע עסקאות חיפוש בלעדיות במכשירי האייפון והאייפד של החברה ולכן גם אפל צפויה להיפגע קשות מפסק הדין  

מטה אפל, גרמניה | צילום: שאטרסטוק

גם אפל עלולה להפסיד מפסק הדין ההיסטורי נגד גוגל: בית המשפט המחוזי במחוז קולומביה שבארה”ב קבע כי הענקית גוגל החזיקה במונופול שלא כדין בתחומי הפרסום וחיפוש טקסט. מדובר בתביעה שהגישה ארה”ב נגד גוגל בשנת 2020 בטענה שגוגל שמרה על חלקה בשוק החיפוש הכללי על ידי יצירת חסמי כניסה חזקים ושמרה על הדומיננטיות שלה בתחום. מי שעוד עלולה להפסיד מפסק הדין הזה כנגד גוגל היא חברת אפל כיוון שגוגל משלמת לה עשרות מיליארדי דולרים בשנה כדי לבצע עסקאות חיפוש בלעדיות במכשירי האייפון והאייפד של החברה.

אומנם אפל היא חברת ענק עם הכנסות של כ-400 מיליארד דולר בשנה שעברה, כך שעסקה של 20 מיליארד דולר שיש לה עם גוגל לא נראית משמעותית עבורה, אך למרות זאת זה רחוק מלהיות חסר השפעה עבור אפל. שיתוף הפעולה עם גוגל הוא חלק מרכזי בשירותים שמציעה אפל ללקוחותיה. שירותים כאלה הפכו רווחיים לחברה וחיוניים עבורה מכיון שעסקי הליבה שלה במכירת מכשירי אייפון, נמצאים כרגע מעט בירידה.

בית המשפט מצא כי גוגל הפרה את סעיף 2 של חוק שרמן שמוציא מונופולים מחוץ לחוק. מדובר בהחלטה ראשונה נגד מונופול בענף הטכנולוגיה מזה עשרות שנים. התובע הכללי, מריק גרלנד, כינה את ההחלטה “ניצחון היסטורי לעם האמריקני”. עוד הוסיף, “אף חברה ולא משנה כמה גדולה או משפיעה, אינה מעל החוק”, כתב בהצהרה וסיכם כי “משרד המשפטים ימשיך לאכוף במרץ את חוקי ההגבלים העסקיים שלנו”.

בפסיקתו, בית המשפט התבסס על הסדרי החיפוש הבלעדיים של גוגל באנדרואיד ומכשירי אפל. מכשירי אייפון ואייפד סייעו לחיזוק ההתנהגות האנטי-תחרותית והדומיננטיות של גוגל על ​​שווקי החיפוש.

קנט ווקר, נשיא גוגל לעניינים גלובליים, אמר בהצהרה כי החברה מתכננת לערער על פסק הדין. “החלטה זו מכירה בכך שגוגל מציעה את מנוע החיפוש הטוב ביותר, אך מסיקה שאסור לאפשר לנו להפוך אותו לזמין בקלות”, כתב ווקר. ” אנחנו נמשיך להתמקד בייצור מוצרים מועילים וקלים לשימוש”.

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן