חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפרה את חוק השקיות – ותשלם: פז תקנס בסך 2.3 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה חייב את פז חברה לנפט בתשלום בסך של 2.3 מיליון שקל בגין חלוקת שקיות בחינם ואי גביית ההיטל הנדרש • אלעד עמיחי, הממונה על החוק: "חוק השקיות הביא לירידה דרסטית בצמצום הצריכה של השקיות החד פעמיות בכ-73% בקרב הקמעונאיות הגדולות"

תחנת דלק פז | צילום: שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה חייב את חברת פז חברה לנפט בהיטל שקיות בסך כולל של כ-2.3 מיליון שקל בגין אי קיום חובת הדיווח ותשלום ההיטל למשרד, כנדרש מכוח חוק השקיות.

חוק השקיות נחקק כדי לעודד התנהגות צרכנית מושכלת בשימוש בשקיות באמצעות מנגנון התשלום, ולהפחית את הזיהום הסביבתי הנגרם על-ידי שימוש מוגבר בשקיות חד-פעמיות.

כחלק מהפעילות והביקורות השוטפות שעורך המשרד להגנת הסביבה במסגרת יישום החוק, עלה כי חברת פז טרם העבירה את כלל הדיווחים לממונה במשרד להגנת הסביבה על היקף השקיות שמכרה. על כן הטיל המשרד על החברה עיצום כספי בגין אי דיווח בסך כ-52 אלף שקל, שאותו שילמה החברה בחודש מאי שעבר. למרות הטלת העיצום הכספי, החברה עדיין לא השלימה את חובות הדיווח שלה וכן לא העבירה לקרן הניקיון את כספי ההיטל על השקיות שמסרה.

על כן, ערך המשרד הערכה של היקף השקיות שהחברה מסרה ללקוחותיה ללא כל תמורה ממועד כניסת החברה לרשימת הקמעונאים הגדולים ועד למחצית שנת 2023, ועל פי הערכת המשרד, מדובר בכ-2.3 מיליון שקל אשר היו אמורים להיות משולמים לטובת קרן הניקיון.

פז חברה לנפט הוגדרה כחברה קמעונאית גדולה החל מאמצע 2021 בעקבות רכישת רשת הקמעונאות פרשמרקט. מתוך כך, חלות עליה חובות במסגרת החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות, תשע”ו-2016. בהתאם לחוק, על החברה לגבות מלקוחותיה בחנויות הנוחות היטל בגין מסירת שקיות ולהעבירו לקרן הניקיון, ובנוסף נדרשת החברה להגיש דיווחים רבעוניים ושנתיים לממונה במשרד להגנת הסביבה, בגין היקף השקיות שנמכרו.

אלעד עמיחי, סמנכ”ל בכיר לשלטון מקומי וחינוך קהילה במשרד להגנת הסביבה והממונה על החוק: “חוק השקיות הביא לירידה דרסטית בצמצום הצריכה של השקיות החד פעמיות בכ-73% בקרב הקמעונאיות הגדולות. כאשר חברה לא מקיימת את הוראות החוק, המשרד להגנת הסביבה רואה זאת בחומרה ובהתאם מפעיל את סמכויותיו. המשרד ימשיך לפעול נגד קמעונאים אשר אינם פועלים בהתאם לחוק ומחלקים שקיות ללא תמורה ומבלי לגבות את ההיטל בגין השקיות שחולקו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה