חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצרות של בואינג: איגוד העובדים פתח בשביתה

בדיקה מצד הרגולטור, סיכון להפחתת דירוג האשראי של החברה ועכשיו גם שביתת עובדים • עובדי בואינג שובתים בפעם הראשונה מזה 16 שנים לאחר ש-96% הצביעו בעד דחיית החוזה החדש

מטוס בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

עשרות אלפי מכונאים הצביעו ביום חמישי בעד דחיית חוזה העסקה המוצע בין החברה לבין האיגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל (IAM), שחבריה מייצרים את ה-737 MAX של בואינג ומטוסים נוספים באזורי סיאטל ופורטלנד. הדחייה הייתה למרות השכר וההטבות המוגדלות באופן משמעותי שהחוזה מציע, כך על פי דיווחים רבים.

מתוך כ-30,000 חברי האיגוד, 96% הצביעו בעד השביתה. רק שני שלישים היו צריכים להצביע כך כדי לאשר הפסקת עבודה, דיווחה רויטרס.

ההצבעה המוחצת לדחיית עסקת חוזה צפויה לעצור את הפעילות באזור סיאטל – המרכז של ייצור המטוסים המסחריים של בואינג – ולשבש את שרשרת האספקה ​​של החברה.

ההחלטה מגיעה גם כאשר בואינג עומדת בפני בדיקה אינטנסיבית של הרגולטורים והלקוחות על רקע סדרה של משברים, כולל כאשר פאנל דלת פוצץ מטוס סילון 737 Max Alaska Air באוויר בינואר.

החוזה החדש של המנכ״לית החדשה קלי אורטברג כללה העלאת שכר של 25% במשך ארבע שנים, שהייתה נמוכה בהרבה ממה ש-40% העובדים דרשו, כך דיווחה רויטרס.

משרד המשפטים האמריקאי יגיש כתב אישום פלילי נגד בואינג

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן