חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצרות של טסלה: ירידה חדה של 8.5% במשלוחי הרכבים ברבעון הראשון

בהשפעת התקפות החות'ים: מסירות הרכבים של טסלה ברבעון הראשון צנחו לכ-387 אלף בלבד, ירידה של למעלה מ-8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד • נתוני המכירות שהציגה החברה היו חלשים עוד יותר מהתחזיות הכי נמוכות של האנליסטים

מטה טסלה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ענקית הרכב החשמלי טסלה דיווחה אתמול על ירידה חדה של 8.5% במשלוחי הרכבים ברבעון הראשון של 2024, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מדובר בפעם הראשונה שטסלה מציגה ירידה במשלוחי הרכבים מאז משבר הקורונה ב-2020. משלוחי הרכב ברבעון הראשון הסתכמו ב-386,810 רכבים וייצור הרכבים ברבעון הראשון הסתכם ב-433,371 רכבים, ירידה של 1.7% בהשוואה לשנה שעברה.

הירידה במסירות הרכבים, המהווה אינדיקציה למכירות, הייתה חדה יותר מהציפיות המוקדמות ואף מהתחזיות הדוביות ביותר של האנליסטים. ציפיות האנליסטים לאספקת הרכבים עמדו על כ-457 אלף רכבים בממוצע בסיכום הרבעון הראשון, הערכות נעו בעיקר בין שיא מסירות של 511 אלף רכבים לבין שפל מסירות של 414 אלף משלוחים.

הירידה החדה במשלוחים היא עדות לאתגרים הרבים בפניהם עמדה יצרנית הרכבים החשמליים כמו התקפות החות’ים על ספינות סחר בים האדום ששיבשו את אספקת הרכבים של טסלה ועיכבו את הייצור במפעל שלה בגרמניה בחודש ינואר. לא רק זה, בחודש מארס האחרון פעילי איכות הסביבה הציתו מתקני תשתית של החברה ליד המפעל בגרמניה וגרמו להפסקות בייצור.

טסלה | צילום: שאטרסטוק

גם בסין נתקלה טסלה במכשולים ותחרות מצד חברות מקומיות במדינה. בשל האתגרים בסין, טסלה הורידה את הייצור במפעל שלה בשנחאי וקיצצה את זמני העבודה של העובדים במפעל לחמישה ימים בשבוע לעומת שישה וחצי ימים קודם.

לצד זה, טסלה שיצאה בהנחות לשם הגדלת נפח המכירות שלה גילתה שההטבות פחות יעילות בהשוואה לעבר ולא מצליחות לייצר לקוחות חדשים. טסלה נאלצה להתמודד עם התכווצות בשיעור הלקוחות הפוטנציאליים שלה ברבעון הראשון של 2024, כך על פי דוח רויטרס המצטט את נתוני סקר מקליבר. הדוח ייחס את ההתכווצות הזאת בחלקה לדמותו של המייסד אילון מאסק, על רקע מעורבות פוליטית ורטוריקה מעוררת מחלוקת, שעלולים היו לפגוע בנאמנות של לקוחות טסלה למותג.

מניית טסלה רשמה ירידה של 29% ברבעון הראשון של 2024, הירידה הגדולה ביותר מאז סוף 2022.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה