חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השביתה במשק: רשויות מקומיות, חברות האוטובוסים, הנמלים וגופים רבים עצרו את פעילותם

ב-6:00 בבוקר נפתחה היום השביתה במשק אליה הצטרפו רשויות מקומיות כמו אשדוד, חיפה ובאר שבע • לשביתה הצטרפו גם חברות רבות במשק גם מענף הביטוח ומענף הנדל"ן • יו"ר ההסתדרות: "ישראל גם נמצאת בדרך לקטסטרופה כלכלית, אנחנו נראה כאן קריסה כלכלית המונית"

נמל הדרום | צילום: אופיר פחימה, באדיבות ההסתדרות

הבוקר (שני) החלה השביתה במשק שעליה הכריזה ההסתדרות אתמול בקריאה לקידום עסקה להשבת החטופים. נמל התעופה בן גוריון פתח הבוקר בעיצומים ושיבושים. בין הארגונים שפתחו בשביתה עיריית חיפה, עיריית אשדוד, עיריית באר שבע ועיריית תל אביב שהכריזו כי לאור הזדהות עם משפחות החטופים לא תתקיים קבלת קהל בכל משרדי העירייה ולא יינתנו שירותים עירוניים.

שביתה גם באמצעי התחבורה, חברות האוטובוסים אגד, דן ומטרופולין עצרו גם הן את פעילותן. עוד שובתים כל הנמלים, מפעלים, הבנקים וארגונים רבים במשק. לשביתה הצטרפו גגם חברות רבות במגזר העסקי כמו חברות הביטוח AIG וביטוח ישיר, עוד בין השובתים חברות בענף הנדל”ן, קבוצת לוינשטיין, צמח המרמן.

עיריית אשדוד | צילום: אופיר פחימה, באדיבות ההסתדרות

גם בענף הקמעונאות החליטו להצטרף השביתה עם מספר סופרמרקטים שעצרו את פעילותן, גם משרדי וקניוני G נסגרו היום.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר אמש במחאה הגדולה שהתקיימה בתל אביב למען השבת החטופים כי “השביתה הכללית נועדה לזעוק את זעקתם ולקדם את שחרורם של החטופים”. ארנון ביקר בדבריו את כל מי שמנסה לצבוע את השביתה בצבעים פוליטיים. “אני כאן בשם האתוס הישראלי, בשם שותפות הגורל שהופכת את כולנו משבטים לעם אחד. אני כאן כדי להילחם על זה שלעולם לא נשאיר אף אחד מאחור”.

חברות האוטובוסים בשביתה | צילום: אופיר פחימה, באדיבות ההסתדרות

עוד הוסיף בר דוד, כי פרט לאי-מימוש המתווה לשחרור החטופים ישראל גם נמצאת בדרך לקטסטרופה כלכלית. “אני לא מחדש לאף אחד כשאני מדבר על משבר יוקר המחיה ועל משבר הדיור. אנחנו נראה כאן קריסה כלכלית המונית. כבר עכשיו יש איתותים מדאיגים לגבי זה שהאינפלציה לא עוצרת, בנק ישראל מזהיר מפני היחלשות השקל, דירוג האשראי של ישראל יורד עם תחזית שלילית, הדיונים על תקציב השנה הבאה טרם התחילו, הגרעון מעמיק והקואליציה דורשת להרחיב אותו עוד יותר, ונדמה שרק דבר אחד עובד כאן כמו שצריך: הכספים הקואליציוניים ממשיכים לזרום למשרדים מיותרים בלי בעיות. חשוב להדגיש שהחשש מקטסטרופה כלכלית, כבר עכשיו חורג מכל תרחישי האימה וזה בלי לדעת כמה זמן עוד תימשך המלחמה. את מחיר ההפקרה נשלם כולנו, אבל שם זה לא יסתיים. גם הדורות הבאים ישלמו”.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן