חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השוהים בדירות אירוח דורשים תוספת דמי כלכלה, בדומה למפונים לבתי מלון

משרד התיירות קיבל החלטה להפסיק לשלם דמי כלכלה למפונים בדירות אירוח, אך בשל דרישת המפונים, האוצר ביקש לבחון מחדש את הנושא • עלות הדיור החלופי של 28 אלף מפוני הצפון – כחמישה מיליארד שקל

חדר בית מלון שהפך לג'ימבורי לילדי מפונים מניר עוז | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות החלטת משרד התיירות להפסיק את תשלום דמי הכלכלה למפונים שבחרו בדירות אירוח במקום בתי מלון, נציגי משרד התיירות ניאותו להיפגש ולדון בנושא עם נציגי האוצר. מדובר בדרישה של המפונים לקבל החזר בגין דמי כלכלה, במקום הארוחות שמקבלים אלה שבחרו להתארח בבתי מלון.

בדיון דחוף שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הכלכלה, אמר היו”ר דוד ביטן כי “גם אם יקבלו דמי כלכלה, עדיין העלות למדינה זולה יותר כשמדובר במפונים בדירות אירוח, מאשר בבתי מלון”. לדבריו, הפנייה בנדון הגיעה מהמפונים בקרית שמונה, שמעדיפים לשהות עם משפחותיהם בדירות מפונים.

לפי שר התיירות חיים כץ, עלות הפינוי של כ-28 אלף המפונים עומדת על 4.8 מיליארד שקלים עד כה. למרות זאת, השר התחייב לשבת ולשקול את הבקשה. חבר מועצת העיר קריית שמונה, אלי זפרני, אמר בדיון כי “יש פער עצום בין הסכום היומי המוקצה לשוהים בדירות – 200 שקלים, לבין העלות של המדינה לשוהים בבתי המלון, שעומדת על 500 שקלים”. לדבריו, חשוב שיגיעו להסכמה על 350-400 שקלים פיצוי יומי, מה שיישר קו עם הפיצוי למפונים לבתי מלון.

יצוין כי בשל מחסור בבתי מלון וחדרי אירוח סוכם באוקטובר 2023 בין שר התיירות חיים כץ ומשרד האוצר כי התושבים שאינם מתאכסנים בבית הארחה או בית מלון יימצאו זכאים לדמי כלכלה כתוספת. הסכום הינו 200 שקלים ליום למבוגר ו-100 שקלים ליום לילד עד גיל 18.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה