חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השחקנית סקרלט ג’והנסון נגד OpenAI: “עשו שימוש בקולי ללא הסכמתי”

החברה פנתה לשחקנית הקולנוע פעמיים על מנת להשתמש בקולה אך היא דחתה את ההצעות ולמרות זאת החברה יצרה את הדמות "סקיי" ולטענת ג'והנסון מדובר בקולה שלה • מנכ"ל החברה: לא עשינו שימוש בקולה של הידוענית אבל מפאת כבודה נסיר את הקול

השחקנית סקרלט ג'והנסון | צילום: שאטרסטוק

שחקנית הקולנוע הידועה סקלט ג’והנסון יצאה נגד מנכ”ל חברת הבינה המלאכותית, סם אלטמן, וטענה כי עשה שימוש בקול שלה בתוכנה למרות שדחתה את ההצעה שהוגשה לה.

החברה הודיעה כי תסיר את הקול מתוכנת ה-ChatGPT שהשיקה החברה בשבוע שעבר, לאחר שהקול נשמע דומה מאוד לקולה של ג’והנסון כפי שהופיע בסרט “היא”. כזכור, בסרט זה גילמה ג’והנסון את הדמות הוירטואלית סמנתה.

על פי גרסתה של ג’והנסון, אלטמן פנה אליה בחודש ספטמבר בפעם הראשונה עם הצעה לעשות שימוש בקולה ואז פנה בשנית יומיים לפני שהושקה המערכת החדשה ב-13 במאי. השחקנית סירבה לשתי ההצעות. לטענתה הסירוב הגיע לאחר ששקלה היטב את העניין, כך אמרה ל-CNBC. “חבריי ובני משפחתי ובכלל הציבור הרחב העיר את עיני עד כמה הקול של הדמות סקיי נשמע בדיוק כמו שלי”, הוסיפה.

מנכ”ל החברה, סם אלטמן, הפריך את האשמות ואמר כי הקול הוא לא של סקרלט ג’והנסון ומעולם לא נועד להידמות לשלה, לטענתו הליהוק לדמות “סקיי” נעשה עוד לפני הפנייה לג’והנסון. “מתוך כבוד רב לשחקנית החלטנו להפסיק את השימוש בקולה של סקיי במוצרים שלנו, מתנצלים בפני ג’והנסון על התקשורת הלקויה”, אמר.

סם אלטמן, מנכ”ל OpenAI | צילום: שאטרסטוק

השחקנית ששכרה יועץ משפטי שיעסוק בסוגיה דרשה מהחברה פירוט מלא על תהליך יצירת הדמות סקיי, החברה סירבה לבקשה זו בטענה כי בכדי לשמור על פרטיות המשתתפים לא תוכל לשתף את השמות של אותם טאלנטים ששכרה לשימוש בקולותיהם.

התקרית עם השחקנית המפורסמת חושפת את תופעת הזיופים איתה מתמודדים רבים מהידוענים, רבים מהם מרגישים צרך דחוף יותר בהגנה על זכיותיהם במציאות של העתקות ופעילות הבינה מלאכותית עם תחושה של פגיעה בזהות שלהם. הדרישה לחקיקה בנושא ולשקיפות עולה מחדש על רקע מקרים מסוג זה למען הגנת זכויות הפרט.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה