חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השכירות היקרה של ארה״ב: בכמה תוכלו לשכור דירת חדר בהונולולו?

הוואי נחשבת למדינה עם יוקר מחיה גבוה ולמרות המגמה הכללית בארה"ב של ירידה בשכר הדירה החציוני, היא מציגה את שיעור העלייה הגבוה ביותר מבין 5 הערים שבהן חלה עלייה מחיר השכירות • דירת חדר עולה כעת 1,841 דולר בהונולולו

הונולולו, הוואי | צילום: שאטרסטוק

כמו בישראל גם בארה”ב קיימת תנודתיות בשוק הדירות השכורות. המגמה הכללית של השכירויות היא בירידה כאשר בחודש מאי שכר הדירה החודשי החציוני בכל ארה”ב עמד על 1,404 דולר – ירידה של 1% לעומת החודש המקביל אשתקד. למרות מגמת הירידה הכללית, עדיין יש איזורים בולטים בארה”ב שבהם מחירי השכירויות דווקא עולים.

בארה”ב מסומנים מספר אזורי מטרופולין שרשמו עליות גבוהות מאוד בשכר הדירה לדירות בנות חדר שינה אחד בלבד. באילו אזורים אפשר למצוא שכר דירה גבוה יחסית לדירת חדר?

בקליפורניה איזור Thousand Oaks-Venture, חלק מאיזור לוס אנג’לס רבתי, שם חלה עלייה של 1.4% במחירי השכירויות כאשר המחיר עלה מ-1,934 דולר ל-1,961 דולר ב-2024. עוד איזור מטרו בקליפורניה, סטוקטו, הציג עלייה של מעל לאחוז במחירי השכירויות.

מכל הערים בארה”ב שהציגו עליות במחירי השכירויות, במקום הראשון ניצבת הונולולו, בירת וואי, מדובר באזור המטרופולין המערבי שבו שכר הדירה של דירה בת חדר אחד עלה ב-3.3% ב-2024, המחיר עלה מ-1,783 דולר ב-2023 ל-1,841 דולר השנה. מדובר בעלייה של 18.9% מחודש אפריל 2019, אז שכר הדירה עמד על 1,548 דולר.

הוואי | צילום: שאטרסטוק

על פי מחקר שפורסם ב-CNBC הוואי במשך שנים נחשבת למדינה עם יוקר מחיה גבוה מאוד, יוקר המחיה נובע בין היתר גם מהעובדה שהרבה מאוד מהסחורות והמוצרים הנמצאים באי הם מיובאים, בנוסף גם מחירי הדלק הם מהגבוהים ביותר בארה”ב.

בחזרה למחירי השכירויות, במזרח ארה”ב אפשר למצוא רק אזור אחד שבו מחיר השכרת דירת חדר הוא גבוה יותר מהונולולו, באזור המטרו ניוארק-ג’רזי סיטי, שכר הדירה הממוצע לדירת חדר שינה אחד עלה מ-1,991 דולר ב-2023 ל-2,008 דולר ב-2024, עלייה של 17 דולר או 0.9%.

מדרג חמש הערים הגדולות שבהן חלה העלייה הגבוהה ביותר במחירי השכירויות במערב ארה”ב, מעלה כי אחרי הונלולו בהוואי ניצבת העיר אלבקרקי בניו מקסיקו, המטרו השנייה במערב ארה”ב עם העלאת שכר דירה הגבוהה ביותר עבור דירת חדר. אלבקרקי היא העיר הגדולה ביותר בניו מקסיקו ומהווה גם את בירה הכלכלית של המדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה