חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השלכת מטבע למזרקה תעלה כסף: רומא צפויה לגבות דמי כניסה לכיכר טרווי

הכניסה לאתר הכי פופולארי ברומא, המזרקה המרהיבה בכיכר טרווי, עשויה בקרוב לעלות 2 אירו למבקרים • טקס הטלת המטבעות הפך לפופולרי עד כדי כך שהפיאצה הקטנה מול המזרקה עמוסה באופן כרוני

מזרקת טרווי, רומא | צילום: שאטרסטוק

בקשת המשאלה תהיה בתשלום: בהמשך למגמת ההתעוררות של תושבי הערים המרכזיות באירופה כנגד התיירים ששוטפים את סביבת מגוריהם ומשבשים את חייהם גם בבירה האיטלקית רומא רומא, מנסים לגבש הגבלות על התיירים כדרך לניהול מאסות המבקרים הפוקדים את האתרים. כך נודע כי הכניסה לאחד האתרים הכי אהובים בבירה האיטלקית, כיכר המשאלות טרווי, תהיה כרוכה בתשלום.

מדובר במזרקה הגדולה שאליה נהוג להשליך מטבעות ולבקש משאלה, הסיכוי לראות את המזרקה ריקה מתיירים הוא אפסי, לאתר נוהרים המונים ומתעכבים שם לצילומי סלפי והתפעלות מהמזרקה המרהיבה. המזרקה מתקופת הבארוק, שהושלמה ב-1762, הייתה זה מכבר תחנת חובה למבקרים ברומא שבאופן מסורתי משליכים אליה מטבעות. טקס הטלת המטבעות הפך לפופולרי כל כך עד שהפיאצה הקטנה מול המזרקה והרחובות הצרים שסובבים אותה עמוסים באופן כרוני בהולכי רגל. תושבי שכונת טרווי מוטרדים מהתופעה הבלתי פוסקת ועל רקע זה נשקלת התכנית להטיל תשלום בכניסה לאתר.

גורמים רשמיים ברומא שוקלים כעת את התכנית שמטרתה לנהל את התיירות באתר ולצמצם את מספר המבקרים על ידי תשלום כספי. על פי התכנית, הגישה למזרקה באוויר הפתוח שעד כה היא חינם, תהיה בקרוב בעלות של 2 אירו, 2.25 דולר. לא מדובר בסכום גדול, זה פחות או יותר אותו הסכום שזורקים התיירים למזרקה עצמה.

לפני כניסת ההצעה הזאת לתוקף, היא חייבת לעלות כעת לדיון במועצת העיר וראש עיריית העיר של רומא , רוברטו גואלטיירי, כבר הביע תמיכה, כך מדווח הניו יורק טיימס. “אנחנו צריכים לשמור על שני דברים, שתיירים לא יחוו כאוס ושאזרחים יוכלו להמשיך לגור במרכז”, אמר ראש עיריית רומא.

עוברי אורח בפיאצה, המשקיפה על המזרקה, יהיו פטורים מתשלום דמי כניסה כך גם תושבי רומא כמובן. האגרה תיגבה רק מהנכנסים לתשע מדרגות האבן המובילות אל שפת המזרקה.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן