חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התאוששות חזקה: זינוק של 29% ברכישות דירות בחודש יולי

סקירת הנדל"ן של הכלכלן הראשי באוצר מראה כי חודש יולי האחרון הציג התאוששות ברכישת הדירות, כאשר מבצעי מימון הקבלנים נתנו את אותותיהם ונרשמה עלייה של 51% ברכישת הדירות מהקבלנים ביולי האחרון לעומת יולי 2023  • גם בשוק המדשדש של דירות יד שנייה נרשמה התאוששות עם עלייה של 17% במכירות

נדל"ן בישראל | צילום: שאטרסטוק

שוק הנדל”ן ממשיך להראות סימני התאוששות: בחודש יולי נרכשו 8,909 דירות, עלייה של 29% בהשוואה ליולי אשתקד, כך על פי סקירת הנדל”ן שמפרסם היום (חמישי) הכלכלן הראשי במשרד האוצר. מספר העסקאות שבוצעו בחודש האחרון כולל את הדירות בסבסוד ממשלתי ואת הדירות שנרכשו בשוק החופשי. גם מבחינה היסטורית חודש יולי 2024 מדורג גבוה.

התחזקות נרשמה בחודש יולי ברכישות הדירות מהקבלנים, עלייה של 51% בהשוואה ליולי אשתקד, אז נרשמה רמה נמוכה של רכישות דירות מקבלנים על רקע עליית הריבית במשק והאטה בנדל”ן. הקבלנים הצליחו למכור ביולי האחרון 3,770 דירות חדשות. בניכוי הדירות שנמכרו במסגרת התכניות הממשלתיות, הקבלנים מכרו ביולי 2,987 דירות, זינוק של 61% בהשוואה ליולי אשתקד.

רכישות דירה ראשונה הסתכמו בחודש יולי ב-5,115 דירות, כולל בסבסוד ממשלתי, מדובר ברמה הגבוהה ביותר ברכישות בסגמנט זה מאז מרץ 2022, ערב תחילת העלאות הריבית במשק. בהשוואה ליולי אשתקד מדובר בזינוק של 32% ובהשוואה לחודש הקודם, גידול של 9%. בניכוי רכישות בסבסוד ממשלתי הסתכמו רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי ב-4,332 דירות, גידול של 35% בהשוואה ליולי אשתקד וגידול של 6% בהשוואה לחודש הקודם.

עוד נתון המלמד על אפקט מבצעי המימון של הקבלנים, תזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלנים ממכירת דירות חדשות עמד בחודש יולי האחרון על 1.9 מיליארד שקל, גבוה ראלית ב49% בהשוואה ליולי אשתקד. בסקירת הנדל”ן  עולה כי מניתוח התזרים בפועל, על בסיס דוחות מע”מ, נמצא כי זה עלה בשיעור מתון יחסית של 14%.

בפילוח גאוגרפי של מכירות הקבלנים בשוק החופשי בולט במיוחד אזור באר שבע, עם 615 דירות חדשות שנמכרו, כאשר יותר מרבע מהדירות שנמכרו באזור הן בעיר נתיבות, אחת הרמות הגבוהות ביותר במכירות הקבלנים באזור זה ב-24 השנים האחרונות.

גם בשוק דירות יד שנייה שסובל מדשדוש בחודשים האחרונים נראה כי חלה התאוששות מרשימה בחודש יולי, מכירות דירות יד שנייה בחודש בחודש יולי האחרון עמדו על 5,139 דירות, גידול של 17% בהשוואה ליולי אשתקד וגידול של 11%  בהשוואה לחודש הקודם. “עם זאת, עדיין מדובר באחת הרמות הנמוכות ביותר של עסקאות בפלח שוק זה בחודשי יולי מאז תחילת שנות האלפיים”, נכתב בסקירה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן