חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התחרות הובילה להוזלה: רכב חשמלי ארוך טווח עולה פחות ממכונית ממוצעת חדשה בארה”ב

תעשיית הרכב החשמלי בארה"ב מתמודדת עם לא מעט מתחרות, מה שמוביל לכך שמכוניות חשמליות עם טווח של יותר מ-480 ק"מ זולות יותר ממכוניות מונעות בגז עבור קונים אמריקאים

מכונית יונדאי | צילום: שאטרסטוק

בשל הכניסה של מותגים סיניים ומקומיים: תעשיית הרכב נכנסה לשלב תחרותי הולך וגובר במעבר לרכב חשמלי וכתוצאה מכך, רכבים חשמליים ארוכי הטווח הראשונים שזולים יותר לקנייה ממכונית ממוצעת ממונעת בגז. 

לפחות שלוש יצרניות – טסלה, יונדאי-קיה וג’נרל מוטורס מציעות כעת רכבים חשמליים עם טווח של יותר מ-480 ק”מ בפחות מהעלות של רכב חדש ממוצע שנמכר בארה”ב, לפי ניתוח של בלומברג גרין. המשתלם ביותר הוא דגם Ioniq 6 2024 של יונדאי, שמגיע עם טווח של כ-580 ק”מ ותג מחיר שהוא 25% מתחת לממוצע הארצי של כ-47,000 דולר.

במהלך ששת החודשים האחרונים, התחרות בין מותגי הרכב בארה”ב גוברת ומנסה למשוך קונים חדשים. הלקוחות הפכו בקיאים יותר בטווח הסוללה, מהירויות הטעינה ונגישות המטען, ודוחים רכבים שאינם מצדיקים את המחיר המוצע – דבר שיצרניות הרכב החלו להבין בעצמן. 

טסלה | צילום: שאטרסטוק

עם ההוזלה שנוצרה כתוצאה מהתחרות בין המותגים רכבים חשמליים הפכו למוצר שהוא לא “לעשירים בלבד” וכך גם האזרח האמריקני הממוצע יכול לרכוש אחד כזה.

בחודש מאי, ממשל ביידן הודיע כי הוא מעלה את המכסים על מגוון רחב של מוצרים המיובאים מסין — בין השאר, מוליכים למחצה, סוללות, תאים סולאריים ומחצבים קריטיים — בניסיון לחזק את הייצור המקומי האמריקאי מול המעצמה הסינית. 

מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על מוצרים המיובאים מסין

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן