חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייקרות נוספת: עיריית ירושלים מעלה את מחירי הארנונה

לאחר שנים רבות של יציבות במחירים ולאור התקדמות מהותית בהתחדשות העירונית והפיתוח הסביבתי, עיריית ירושלים מודיעה על התייקרות בתעריפי הארנונה לדירות חדשות שנבנות בעיר • החל משנת 2025, הארנונה בישראל צפויה להתייקר בשיעור של יותר מ-5%

דירות חדשות בירושלים | צילום: שאטרסטוק

לאחר שנים רבות שלא: עיריית ירושלים הודיעה כי היא מייקרת את הארנונה כשהשינוי האחרון היה בשנת 1988. השינוי במחירים יחול על כלל הדירות החדשות שנבנו החל משנת 2020, לרבות דירות חדשות הנבנות במסגרת התחדשות עירונית בכל רחבי העיר. למעט דירות אשר ניתנו לדיירים הוותיקים בפרויקטים אלה כתמורה לביצוע המיזם.

לטענת עיריית ירושלים, עדכון התעריף, מתבצע בהתאם למדיניות העירייה לפעול להלימה בין בניה חדשה ומודרנית והתפתחות אדירה של אזורים בעיר, למעמד הסוציו-אקונומי של מבקשי המגורים החדשים שם.

הגבייה בתעריפים החדשים תחול החל משנת 2025, על כל הנכסים שיכללו בעדכון התעריפים. הצעת עדכון התעריפים, אושרה על ידי ועדת הכספים והעירונית ומועצת העיר, במסגרת אישור צו הארנונה הכללי לשנת 2025 והיא כפופה לאישור שר הפנים ושר האוצר.

בניית שכונת מגורים חדשה בירושלים | צילום: שאטרסטוק

לא רק בירושלים – זו ההתייקרות הגדולה ביותר בארנונה ב-17 השנים האחרונות
משרד הפנים הודיע בחודש מאי כי מחירי הארנונה צפויים לעלות בשנת 2025 בשיעור של 5.29% וזאת בשל עדכון המנגנון המכונה “הטייס האוטומטי” המתעדכן מדי שנה.

בשל כך, הכנסות המדינה צפויות לעלות בכ-2 מיליארד שקלים בעקבות עליית התעריפים כשמיליארד שקלים ישולמו בידי המגזר העסקי ועוד כ-0.9 מיליארד בידי משקי הבית בישראל.

לצורך השוואה, בשנת 2024 עמד שיעור העדכון על 2.68%, בשנת 2023 על 1.37% וב-2022 על 1.92%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן