חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התמתנות בנדל”ן: רכישת הדירות בחודש יוני עלתה ב-2% בלבד לעומת מאי

על פי סקירת הנדל"ן של הכלכלן הראשי במשרד האוצר: קצת יותר מ-8,000 דירות נרכשו בחודש יוני – עלייה בשיעור חלש לעומת שיעור העלייה שנרשם בשלושת החודשים הקודמים וחלש גם מבחינה היסטורית • במכירות הקבלנים חלה עלייה של 24% בחודש יוני - שיעור עלייה נמוך ביחס לשלושת החודשים האחרונים

בנייני דירות בנתניה | שחר יערי/פלאש 90

העלייה ברכישות הדירות נמשכת אך מתמתנת: בחודש יוני האחרון נרכשו 8,160 דירות, עלייה של 15% בהשוואה ליוני בשנה שעברה, כך על פי סקירת הנדל”ן של הכלכן הראשי באוצר שפורסמה היום (שלישי). למרות הנתון הזה, בהשוואה לחודש מאי השנה מדובר בעלייה מתונה של 2% בלבד ברכישת הדירות, שיעור הגידול ברכישת הדירות בחודש יוני השנה היה הנמוך ביותר מאז חודש ינואר השנה.

ללא התכניות הממשלתיות של מחיר למשתכן ומחיר מטרה, מספר עסקאות הנדל”ן בשוק החופשי עמד על יותר מ-7,500, עלייה של כ-19% בהשוואה ליוני אשתקד. מדובר במספר עסקאות נמוך בדירוג ההיסטורי שהיו אי פעם בחודש יוני, כלומר מספר העסקאות ביוני השנה ממוקם במקום ה-19 ביחס למספר העסקאות שהיו בחודש יוני ב-23 השנים האחרונות. חודש אפריל השנה דורג במקום ה-10 בהשוואה היסטורית לאחר שהראה עלייה משמעותית ברכישת הדירות.

עוד עולה מסקירת הנדל”ן כי בחודש יוני הקבלנים הצליחו למכור כ-3,500 דירות כולל דירות בסבסוד ממשלתי, מדובר בעלייה של 24% בהשוואה ליוני אשתקד. למרות העלייה הזאת עדיין מדובר בשיעור נמוך במכירות הקבלנים מאז דצמבר אשתקד, בהשוואה לחודש מאי מכירות הקבלנים ירדו בשיעור של 5%. רוב הדירות נמכרות “על הנייר”, כ-62% מהעסקאות שביצעו הקבלנים.

בשוק היד השנייה חל גידול של כ-9% במכירת הדירות בחודש יוני השנה לעומת חודש יוני בשנה שעברה. גם ברכישות המשקיעים חלה עלייה בהשוואה לחודש יוני אשתקד, עליה של 16% שעדיין נמוכה משמעותית מהעלייה ברכישות המשקיעים שנרשמה בשלושת החודשים הקודמים.

ביחס לרכישות דירה ראשונה גם בשוק החופשי וגם בסבסוד ממשלתי, נרשמה עלייה של 25% בהשוואה ליוני אשתקד וגידול של 5% בהשוואה לחודש הקודם. ביוני נרכשו 4,767 דירות ראשונות, מתוכן 4,146 דירות בשוק החופשי. בניתוח הנתונים בקרב תושבי היישובים שפונו מגבול הצפון ותושבי עוטף עזה, נמצא כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 8% ברכישות תושבי היישובים האלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן