חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ה-BBC נאבקים: חצי מיליון משקי בית ביטלו בשנה שעברה את תשלום דמי הרישיון

התאגיד הבריטי איבד בשנה שעברה חצי מיליון משקי בית שביטלו את תשלום אגרת הרישיון שלהם בשל ירידה בקרב צעירים בתוכן המוצע של הרשת • לתאגיד הבריטי יש עד סוף 2027 להגיע לעסקת מימון חדשה עם הממשלה שצפויה לתמוך בחידושו • התאגיד הבריטי גם הודיע ​​כי יצטרך לפטר כ-500 עובדים עד מרץ 2026

תאגיד השידור הבריטי ה-BBC | צילום: שאטרסטוק

חצי מיליון משקי בית ביטלו את דמי הרישוי שלהם בשנה שעברה, כאשר ה-BBC נאבק להתחבר לקהל צעיר יותר שמעדיף לצפות בנטפליקס וביוטיוב, כך לפי הגרדיאן הבריטי. 

הדוח השנתי של התאגיד הבריטי, מציג את המספר הכולל של משקי הבית הבריטיים שמשלמים את דמי הרישוי של 169.50 ליש”ט שירד ל-23.9 מיליון, מה שמצביע על כך שמספר הולך וגדל של אנשים שמרגישים כי המנוי של שירותי ה-BBC מיותר להם.

כמה מהמספרים המדאיגים ביותר עבור ה-BBC מראים כיצד צעירים מרגישים יותר ויותר שהמשדרים אינם רלוונטיים עבורם. רק 69% מהבריטים מתחת לגיל 16 אמרו שהם צרכו תוכן של BBC בשבוע ממוצע, כאשר השיעורים חלשים יותר בקרב אנשים מרקע מיעוט אתני. ה-BBC אומר שהוא נאבק להתחרות מול “חברות מדיה גלובליות” על הצופים העתידיים החשובים הללו.

חדשות BBC | צילום: שאטרסטוק

לתאגיד הבריטי יש עד סוף 2027 להגיע לעסקת מימון חדשה עם הממשלה. ראש הממשלה, קיר סטארמר, ושרת התקשורת והתרבות החדשה, ליסה ננדי, הביעו תמיכה רחבה במימון ציבורי של ה-BBC, בניגוד לממשלה הקודמת שאמרה כי תילחם על מנת לבטל את אגרת הרישוי.

נותר לראות אם היא תבקש לשמור על מודל אגרות הרישוי הקיים או ללכת בעקבות מדינות רבות אחרות ולהחליף אותו בצורת מימון ציבורית אחרת, כגון היטל על חשבונות משק הבית, מימון לאומי ישיר או חלקי. כמו כן, התאגיד הבריטי הודיע ​​כי יצטרך לקצץ 500 משרות עד מרץ 2026 כחלק מהמאמצים לחסוך 200 מיליון ליש”ט.

המנכ”ל, טים דייווי, אמר שהוא מברך על “התמיכה הרחבה של הממשלה החדשה בשידורים אוניברסליים בשירות הציבורי”, אך אמר שה-BBC עומד בפני “אתגרים פיננסיים ושוקיים ניכרים”. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן