חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וול סטריט ג’ורנל: יחידה 8200 היא מאגר הכישרונות של עמק הסיליקון

יחידה 8200 הפכה למקום ממנו יוצאים מקימי חברות סטארט אפ בתחום הסייבר - "יחידה 8200 היא מאגר הכישרונות של עמק הסיליקון" - כך קובע עיתון הוול סטריט ג'ורנל • חמש חברות טכנולוגיה שהחלו על ידי בוגריה נסחרות בבורסה בארה"ב, ביחד הן שוות כ-160 מיליארד דולר

ברוך הבא לעמק הסיליקון | צילום: שאטרסטוק

“יחידה 8200 היא מאגר הכישרונות של עמק הסיליקון” – כך קובע הוול סטריט ג’ורנל.

בכתבה בעיתון על היחידה שממנה יוצאים מנהלים ועובדים בכירים בחברות הייטק נכתב כי “משקיעי הון סיכון חושקים כעת במעמד חדש של מייסדים – אלה ששירתו ביחידת המודיעין 8200 של הצבא הישראלי”. 

חברי יחידה 8200, הידועה ביכולות המתקדמות שלה בתחום אבטחה ולוחמת סייבר, הקימו עשרות חברות אבטחת סייבר. אחרים הפכו לבעלי הון סיכון משפיעים בזכות עצמם ומהווים מנטורים לבוגרי יזמים.

יש לפחות חמש חברות טכנולוגיה שהחלו על ידי בוגרי 8200 הנסחרות בבורסה בארה”ב, ביחד הן שוות כ-160 מיליארד דולר. 

השר גלנט בבסיס 8200 בדרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חברת אבטחת הענן הגדולה Wiz, התקרבה ביולי לחתום על עסקה של 23 מיליארד דולר שתירכש על ידי גוגל, מה שהייתה יכולה להיות הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם.

לאחר שהמשא ומתן נפסק, מנכ”ל Wiz אסף רפפורט, לשעבר חייל ביחידה 8200, אמר לעובדים שהוא רוצה להגיע להכנסות של מיליארד דולר לפני רישום בשוק הציבורי.

חברת Wiz | צילום: שאטרסטוק

עוד נכתב בעיתון כי “Wiz ובוגרי 8200 מתמקדים בבעיה עסקית מאסיבית – איך לשמור על ביטחון חברות גדולות – עם מיומנות ואינטנסיביות שלמדו מתקופת הצבא. החברות שהם בנו הפכו לסחורות חמות ככל שתעשיות נוספות מעבירות כמויות עצומות של מסמכים עסקיים לענן – אשר נתון תחת מתקפה מתמדת של האקרים.

“בעוד בוגרי 8200 דיברו פעם על השירות שלהם בטונים שקטים, הם מציגים אותו כעת בהודעות לעיתונות כדי למשוך לקוחות וכספי השקעה עבור הסטארט-אפים שלהם”.

דוגמה נוספת שמציינים בעיתון היא “פאלו אלטו נטוורקס, חברת אבטחת הסייבר הגדולה ביותר הנסחרת בבורסה, היא בעצמה תוצר של 8200”, נכתב בכתבה, החברה “שרכשה כמה חברות בראשות בוגרי היחידה בשנים האחרונות”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן