חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ועדת הכלכלה אישרה: על מוצרי עישון תוצג תמונה שממחישה את נזקיהם

ההצעה אושרה פה אחד על ידי חברי הוועדה ותועבר להצבעה במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית • בארה"ב ובאוסטרליה נכנסה אותה חקיקה לפני כעשור ולפי נתונים תרמה להורדת כמות צריכת הטבק במדינות

כמות המעשנים תרד? | צילום: נתי שועט/ פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, אישרה היום (שלישי) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח”כ אושר שקלים לתקן את חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק, כך שיצרני מוצרי העישון יחויבו להציג על כל אריזות סיגריות ומוצרי עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. לפי ההצעה שאושרה, שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה, יקבע בתקנות הוראות ליישום החוק. 

יבואני הסיגריות התלוננו על כך שבשונה ממוצרי אלכוהול, במקרה שהיצרן הדפיס את נוסח האזהרה בטעות עם שינוי מהנוסח הנדרש, לעיתים אף חוסר בהדפסת פסיק או קו מינורי, לא ניתן לתקן את האזהרה שמודפסת על החפיסות באמצעות הדבקת מדבקה. לדברי היבואנים, מדובר בטעות שגורמת לנזקים כספיים גדולים ליבואנים. יו”ר הוועדה אמר לנציגת משרד הבריאות, “אסור לכם להיצמד באופן דווקני לתקנות, עליכם לאפשר לבצע תיקון על מנת למנוע נזק ליבואנים”.

בארגון הנוער הארצי ביקשו שהאזהרה תוצג גם על אריזת סיגריות אלקטרוניות. אולם, חיים לנציצקי, יבואן סיגריות אלקטרוניות טען כי אין אף מדינה נוספת בעולם שמחייבת הצגת תמונות על אריזות של סיגריות אלקטרוניות. שר הבריאות יוכל לקבוע אם ההצעה תחול גם על סיגריות אלקטרוניות.

שידורי ועדת הכלכלה היום, צילום מסך מערוץ הכנסת

בשנת 2011 גם בארה”ב החליטו להילחם בתופעת העישון וה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני), הרגולטור המחמיר בעולם בתחום התרופות ומוצרי המזון הצטרף למדינות נוספות בעולם וחייב את חברות הסיגריות לפרסם תמונות מחרידות של תוצאות העישון על גבי החפיסות. כך גם, בשנת 2013 ממשלת אוסטרליה העבירה חקיקה שאסרה על הצגת הלוגואים של החברות על גבי אריזות הסיגריות וחייבה אזהרות ותמונות קשות לצפייה של מעשנים חולים. בשנת 2014, לפי נתוני הממשלה, צריכת הטבק במדינה ירדה מאז החקיקה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה