חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“זאת הכלכלה”: למה יותר צעירים העבירו את תמיכתם לטראמפ?

בשנת הבחירות הזו בארה״ב ניכרת עלייה בתמיכת טראמפ בקרב הצעירים, קהל יעד שהנשיא ג'ו ביידן נהנה מתמיכתו המלאה בבחירות האחרונות ב-2020 • הסיבה המרכזית לתמיכת הצעירים בטראמפ: עליות מחירים של מוצרי יסוד, עליית מחירי השכירות והקושי לרכוש דירה

דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

הנשיא המכהן ג’ו ביידן, שזכה ברוב המוחלט בהצבעת הצעירים בבחירות ב-2020, מאבד גובה בגזרת המצביעים הצעירים בבחירות הנוכחיות, מה שעלול להרחיק אותו מכהונה שנייה.

מסקר של רויטרס עולה כי שיעור האמריקנים בגילאי 18-29 המזדהים עם המפלגה הרפובליקנית עלה מ-24% בשנת 2016 ל-28% עד כה השנה. למרות מאמציו של הנשיא המכהן ביידן להשאיר את הצעירים בצד שלו על ידי ביטול חובות הסטודנטים, הרחבת דיור בר השגה והקטנת ההגבלות על זכות הפלות, עדיין הנדידה של הצעירים לכיוון המפלגה הרפובליקנית. החששות לגבי גילו של הנשיא המכהן ותמיכתו בישראל במלחמתה נגד חמאס בעזה הזינו את השחיקה בתמיכת ביידן בקרב מצביעים צעירים.

הסיבה השכיחה ביותר שניתנה לתמיכה בנשיא לשעבר הייתה האינפלציה הגבוהה והתפיסה שהכלכלה לא מיטיבה איתם כאשר הדגש הושם על עליית המחירים של מוצרי יסוד בולטים. ברויטרס ראיינו 20 אנשים מתחת לגיל 30 במטרה לעמוד על הגורמים להעברת תמיכתם של הצעירים לטראמפ. “אני משתכר באופן הגון ואני לא יכול להרשות לעצמי בית מהמשכורת שאני מרוויח עכשיו”, אמר סטיב וונדט, 26, מאבטח בבית חולים. “הגיע הזמן להחזיר לתפקיד את האדם שהולך להוריד את המחירים שלנו”, הוסיף.

במקביל, מבין הנשאלים, הרוב אמרו שהם מסכימים עם הסתייגותו של טראמפ בנוגע לסיוע לאוקראינה במלחמתה עם רוסיה. עמדה זו של בידוד ואי התערבות מנוגדת למדיניות החוץ שהנהיג ביידן. קולין קרגו, בן 19, סטודנט להיסטוריה, אמר: “הכספים שהועברו מעבר לים לצורך סיוע למדינות כאלה ואחרות היו יכולות לעבור לשימוש פנימי, יש צורך בשינוי השימוש בכספים אלה, עדיף שיועברו להתמודדות עם בעיות מקומיות כמו התמכרות לסמים”. עוד הוסיף, “כשאני שומע את טראמפ מדבר, הוא מאוד פטריוטי, מאוד ‘אמריקה תחילה’ ואני אוהב את זה”.

ג’ו ביידן, נשיא ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

מתוך 20 מרואיינים בסקר של רויטרס, 15 ציינו את האינפלציה והדאגות הכלכליות כסיבות לתמיכתם בטראמפ, בעוד שתריסר אמרו שתכניתו להגביל את ההגירה חשובה להם. מבין הנשאלים, כולם אמרו שהם לא מוטרדים מארבעת התיקים הפליליים שמתנהלים כרגע נגד טראמפ.

התמיכה שטראמפ זוכה לה בקרב הצעירים היא תופעה חדשה יחסית, טראמפ משקיע בקמפיין המיועד במיוחד לקהל הצעירים והתוצאות מתחילות להיראות אף על פי שהצעירים בארה”ב נוטים לשמאל. “כמו אמריקאים רבים, צעירים לא יכולים להרשות לעצמם שכר דירה, דלק או מצרכים, והם נאבקים לקנות בית בגלל שהשכר האמיתי צנח”, אמרה אנה קלי, דוברת הוועד הלאומי הרפובליקאי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה