חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה כבר 5 חודשים: בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי על 4.5%

בנק ישראל החליט להותיר את הריבית ללא שינוי כאשר השיקול המרכזי הוא העלייה באינפלציה ששוהה קצת מעל הקו העליון של היעד • בנק ישראל: תוואי הריבית ייקבע בהתאם להתכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בראשות פרופ’ אמיר ירון, החליטה על הותרת הריבית במשק ללא שינוי ובחודש הקרוב הריבית תעמוד על 4.5%. מדובר בפעם החמישית ברציפות שהריבית נשארת ברמה זו. החלטת בנק ישראל הייתה דומה לציפיות המוקדמות על הותרת הריבית ללא שינוי.

“האינפלציה נמצאת בחודשים האחרונים במגמת עלייה ושוהה מעט מעל הגבול העליון של היעד. העלייה בקצב האינפלציה משקפת בעיקר את העלייה בקצב השינוי של מחירי הרכיבים הבלתי-סחירים”, כך נכתב בהודעת בנק ישראל המסבירה כי הסיבה להותרת הריבית ללא שינוי נעוצה בעליית האינפלציה.

האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על ,3.2%, מעט מעל הגבול העליון של היעד שהוא 3%. גם הציפיות לאינפלציה לשנה קדימה עלו ומצויות בסביבת הגבול העליון של היעד, מציינים בבנק ישראל. “החזאים צופים שהאינפלציה השנתית תיוותר מעל הגבול העליון של היעד בחודשים הקרובים ותעלה בתחילת 2025, בין השאר בעקבות צפי לעליית המע”מ. לאחר מכן תתמתן לסביבת הגבול העליון של היעד באמצע 2025”.

בבנק ישראל מציינים כי קיימים סיכונים להאצה אפשרית באינפלציה וביניהם ההתפתחויות הגיאופוליטיות והשפעתן על הפעילות במשק, פיחות בשקל, מגבלות ההיצע המתמשכות על הפעילות וההתפתחויות הפיסקליות. בבנק ישראל הדגישו כי מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” ובחודשים האחרונים בפרט גברו אי הוודאות הגיאופוליטית והשפעותיה על המשק, לצד זה קיימת גם אי ודאות פיסקלית המשתקפת גם בפערי התשואות הגבוהים בין אג”ח ממשלת ישראל לאג”ח ארה”ב.

“על רקע המשך הלחימה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית. תוואי הריבית ייקבע בהתאם להתכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית”, מציינים בבנק ישראל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן