חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה לא חייב להיות במחיר אסטרונומי: הדירות המשקיפות לים שאפשר להשיג בפחות מ-2 מיליון שקל

אם חלמתם להשקיף אל הים מכל חלונות הדירה שלכם, זה אפשרי בלא מעט ערים שונות בארץ • הנה כל הדירות הקרובות לים שאפשר להשיג במחיר סביר יחסית •  דירות יד שנייה ודירות חדשות בערים כמו אשקלון, אשדוד, בת ים, חדרה, נהריה, חיפה

בניינים ליד חוף הים בת"א | צילום: שאטרסטוק

דירות המשקיפות לים מקפיצות את ערך הנכס בעשרות אלפי שקלים והופכות אותו לחלום רחוק. לא רק הביקוש הגדול לדירות קרובות לים משפיע על המחיר אלא גם העובדה כי נותר בארץ היצע נמוך מאוד של קרקעות לבנייה למגורים על קו החוף. למרות זאת, מסתבר שבערים רבות לאורך החוף אפשר בכל זאת למצוא דירות קרובות לים במחירים פחות או יותר סבירים.

מנתוני מדל”ן שהגיעו ל”ערוץ הכלכלה” עולה כי בשכונות רבות בערים שונות ניתן למצוא דירות במחיר יחסית נוח, לעומת המחירים שהיינו יכולים לצפות להם בתל אביב או הרצליה במחירים של 100 אלף שקל למטר על דירת 4 חדרים המשקיפה לים. למרות שהים הוא אותו ים, נראה כי יש שונות גדולה במחירים בין הערים השונות, אם כל מה שמעניין את הרוכש הפוטנציאלי הוא הקרבה לים, כדאי לשים לב לשינויים במחירים.

נתוני מדל”ן מתייחסים לדירות בשכונות הוותיקות יותר הקרובות לים, כך לדוגמה:

שכונת ברנע באשקלון, אחת השכונות הגדולות והוותיקות באשקלון שבה יש בעיקר בתים צמודי קרקע. השכונה נמצאת במרחק הליכה קצר מהים. בית פרטי בן 6 חדרים בשכונה, כ-300 מטרים מזרחית לקו החוף עם נוף לים, המחיר המבוקש הוא 6.7 מיליון שקל, מחיר המשקף 16,800 שקל למ”ר.

בשכונה הוותיקה רובע ד’ באשדוד , דירת 5 חדרים בשטח של 166 מ”ר עם סלון גדול ונוף לים, מוצעת למכירה במחיר של 2.85 מיליון שקל, מה שמשקף לה מחיר של 22,800 שקל למ”ר.

גם בת ים מציעה נכסים קרובים לים במחיר סביר, דרום מערב בת ים שכונה ותיקה ליד חוף הים, שם מוצעת למכירה דירת 4 חדרים בשטח של 120 מ”ר במחיר של 3.99 מיליון שקל, מחיר של 27,400 שקל למ”ר.

שכונת עג’מי בתל אביב, שם אפשר למצוא דירת 3 חדרית בפרויקט יוקרתי שנבנה בסגנון ייחודי ליפו, המחיר הוא 4.2 מיליון שקל לדירה המשקיפה לים, מחיר המשקף 40,300 שקל למטר.

דירות ליד הים | צילום: שאטרסטוק

צפונה יותר, שכונת אולגה א’ וב’ במערב חדרה , דירת 4 חדרים בשטח של 102 מ”ר בפרויקט “החוף הלבן”, מוצעת למכירה במחיר של 3.09 מיליון שקל. דירה נוספת בשכונה במרחק של כ-3 דקות הליכה מהים, דירת 4 חדרים שמכל חלון אפשר להשקיף לנוף פתוח לים, מוצעת למכירה ב-2.58 מיליון שקל.

שכונת קריית חיים מערבית בחיפה אפשר למצוא דירת 2.5 חדרים בשטח של 50 מ”ר במחיר של 2.15 מיליון שקל, ועוד דירה קו ראשון לים, באותה שכונה בשטח של 60 מ”ר במחיר של 1.65 מיליון שקל.

שכונת מנחם בגין בעכו, דירת 3 חדרים משופצת קו ראשון לים מוצעת למכירה במחיר של 1.1 מיליון שקל.

שכונת עין שרה בנהריה, השכונה הדרומית ביותר בנהריה שמציעה לתושביה גישה לחוף הים, שם אפשר למצוא דירת 4 חדרים בבית דו משפחתי, קו ראשון לים ולטיילת של נהריה במחיר של 1.82 מיליון שקל, מחיר המשקף 15,400 שקל למ”ר.

יש גם דירות חדשות מול הים במחיר סביר

מסתבר שלא רק דירות בשכונות הוותיקות מול הים מוצעות למכירה במחיר יחסית סביר בהתחשב ללוקיישן האטרקטיבי שלהן, גם דירות חדשות בפרויקטים חדשים מול הים ניתן למצוא במחירים שרחוקים מלהיות אסטרונומיים בדומה לתל אביב, הרצלייה או קיסריה.

מנתוני יד 2 שהגיעו ל”ערוץ הכלכלה” עולה כי יש לא מעט פרויקטים כאלה, לשם השוואה ניתן להסתכל על פרויקט חדש שנבנה במתחם נגה בתל אביב-יפו, במרחק הליכה קצר מחוף הים ובצמוד לקו האדום של הרכבת הקלה, במפגש השכונות נגה ונווה צדק. המחיר לדירת 4 חדרים בפרויקט רק מתחיל ב-8.5 מיליון שקל. על פי נתוני יד 2, ניתן למצוא דירות חדשים בפרויקטים חדשים ברחבי הארץ מול הים במחירים זולים בהרבה:

שכונת הים אכזיב, דירת 4 חדרים בשטח של 108 מ”ר עם מרפסת של 14 מ”ר נמכרת החל מ-2 מיליון שקל; דירת 5 חדרים בשטח של 120 מ”ר, עם מרפסת בשטח של 27 מ”ר, במחיר ממוצע של 2.7 מיליון שקל.

Sea&Park, בשכונת פארק הים בבת ים, דירת 4 חדרים: החל מ-3.45 מיליון שקל. שכונת פארק הים בבת ים נבנית על אחת מעתודות הקרקע האחרונות בקו החוף של ישראל והיא צפויה לכלול כ-4,000 יחידות דיור, מרכז בילויים וקניות, מרכז תעסוקה ומסחר, מתחם מלונות, מרכז אקדמי, מרכז ספורט, מבני ציבור ותרבות ועוד.

SEA@SKY, במרינה באשקלון, דירת 4 חדרים: החל מ-2.29 מיליון שקל. הפרויקט מוקם על עתודות הקרקע האחרונות הזמינות למגורים במרינה באשקלון, מול רצועת החוף, מרחק 100 מטר מהים.

SEA SIDE (סי סייד) אילת, דירת 4 חדרים: החל מ-3.9 מיליון שקל. הפרויקט נבנה על קו הטיילת באילת, מרחק הליכה קצר מהים, במקומו של מלון “סונסטה” המיתולוגי. בטיילת שלל מסעדות, בתי קפה ומוקדי תיירות אחרים.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן