חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זינוק דרמטי ברווחים: ההכנסות של אל על גדלו בכמעט 50% ברבעון הראשון

בעקבות ביקושי שיא: אל על מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של 2024 עם הכנסות של 738 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח נקי של 80.5 ברבעון הראשון לעומת הפסד של 34.4 מיליון דולר בשנה שעברה

מטוס אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

לאחר שהפכה לכמעט מונופול בשוק הטיסות בארץ בעת המלחמה ונהנתה מרמת ביקושים חריגה וגבוהה במיוחד, אל על מדווחת היום על זינוק חד של כ-48% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה. ההכנסות הסתכמו ב-738 מיליון דולר. ביחס לרבעון הרביעי של השנה שעברה, רבעון המלחמה, מדובר בעלייה של 9% בהכנסות אחרי שכל על הייתה חברת התעופה היחידה שפעלה בעת המלחמה.

באל על מסבירים כי העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים.

שיפור עצום ודרמטי גם בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-80.5 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת הפסד של 34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ולעומת רווח נקי של 39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.

מטוס של חברת התעופה אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-196 מיליון דולר (כ-26% מסך ההכנסות), וזאת בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של כ-60 מיליון דולר (כ-12% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, וכ-161 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2023 (כ-24% מסך ההכנסות).

הרווח התפעולי של אל על הסתכם ברבעון הראשון בכ-120 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת רווח תפעולי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2023.

הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו בכ-20.4 מיליון דולר, וזאת לעומת הוצאות מימון של כ-33.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והוצאות מימון של כ-44.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2023. הירידה בהוצאות המימון מיוחסת לירידה בהוצאות הריבית בשל המשך הירידה ביתרת ההלוואות שניטלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וכן בשל שינויים בהפרשי שער לאור היחלשות מטבע היין לעומת מטבע הדולר בגין ההלוואות הנקובות ביין יפני וכן מעלייה בהכנסות הריבית מפיקדונות.

עוד מדווחת החברה כי תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-376 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים של כ-69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ”לית אל על, דינה בן-טל גננסיה אמרה בעקבות הדוחות, ״לאור חוסר היציבות בתחום התעופה בישראל והלחצים המתגברים על טיסותינו, אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים ותגבור לוח הטיסות, תוך מתן מענה נקודתי למקרים מיוחדים. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לתת מענה הולם ככל הניתן לביקושים הגבוהים והעומסים החריגים על מערך השירות של החברה, כאשר חלק מאנשינו עדיין מגויסים לשירות מילואים והחברה פועלת בשגרת מלחמה״.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה