חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זינוק של 4.7% בהיקף הרכישות באשראי בחודש אפריל

למ"ס: עלייה של 7.8% נרשמה במוצרי תעשייה • בחודשים פברואר- אפריל נרשמה ירידה בהיקפי הרכישות באשראי של 4.6% במוצרי אלקטרוניקה – 8.8% בהלבשה והנעלה

אשראי | צילום: שאטרסטוק

מנתוני המגמה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחישוב שנתי עולה, כי באפריל האחרון נרשמה עלייה של 4.7% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. ברכישות מוצרים ושירותים אחרים נרשמה עלייה של 3.6% וברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל) נרשמה עלייה של 3.8%. עלייה של 7.8% נרשמה ברכישות מוצרי תעשייה ועלייה של 4.8% נרשמה ברכישות שירותים.

הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי.

בשלושת החודשים – פברואר עד אפריל השנה – נרשמו עליות בהיקפי הרכישות באשראי – בענף ציוד ושרותי תחבורה עלייה של 6.6% בחישוב שנתי, בענף ציוד ושרותי תקשורת עלייה של 3.6% בחישוב שנתי.

בענף דלק, חשמל וגז עלייה של 3.1% בחישוב שנתי, בענף מחשבים ותוכנה עלייה של 2.7% בחישוב שנתי, בענף שירותי רפואה ותרופות עלייה של 2% בחישוב שנתי, ובענף ספרים, ציוד משרדי ופרסום נרשמה יציבות בחישוב שנתי.

בקבוצה מוצרי תעשייה, המהווה 18% מסך הרכישות בשנת 2023, חלה עלייה בהיקף הרכישות של 7.8% בחישוב שנתי בפברואר – אפריל. מזה, בענף הרהיטים עלייה של 4.7% בחישוב שנתי.

ירידה של 4.6% בחישוב שנתי נרשמה בענף מוצרי חשמל והאלקטרוניקה ובענף הלבשה והנעלה ירידה של 8.8% בחישוב שנתי. בקבוצת המזון והמשקאות (כולל שירותי אוכל), המהווה 16% מסך הרכישות בשנת 2022, חלה עלייה של 3.8% בחודשים אלה, בחישוב שנתי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה