חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוקרים שלחו 80 אלף קורות חיים מזויפים למעסיקים – וזה מה שגילו

קבוצת חוקרים אמריקנית שלחה עשרות אלפי קורות חיים ל-97 חברות שונות, באמצעות קורות חיים המורכבים מכישורים מקבילים לחלוטין, אך עם מאפיינים אישיים שונים • המשרות שאליהם הגישו החוקרים את המועמדויות היו התחלתיות, שלא דורשות תואר אקדמי או ניסיון משמעותי בתחום • אלו התוצאות

ריאיון עבודה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

קבוצת כלכלנים בארה”ב ביצעה בשנים האחרונות ניסוי בכ-100 חברות הגדולות ביבשת, להן הגישה מועמדויות למשרות שונות באמצעות קורות חיים המורכבים מכישורים מקבילים לחלוטין, אך עם מאפיינים אישיים שונים.

כך למשל, שינו החוקרים את שמות המועמדים כדי לרמוז שהם לבנים או שחורים, זכר או נקבה, גיל ונטייה מינית. תוצאות הניסוי העלו כי המעסיקים יצרו קשר עם המועמדים הלבנים בתדירות גבוהה יותר של 9.5% לעומת המועמדים השחורים. בתעשיות חנויות המזון, מוצרי מזון, הובלה ותחבורה וסיטונאות נרשמה פחות הטיה גזעית מאשר תעשיות אחרות.

מחקר זה הוא הגדול מסוגו בארה”ב. לפי הקבוצה, נשלחו 80,000 קורות חיים ל-10,000 משרות משנת 2019 עד 2021. סך החברות שנכללו במחקר עמד על 97, כאשר כל חברה קיבלה עד 1,000 פניות. המשרות שאליהם הגישו החוקרים את המועמדויות היו התחלתיות, שלא דורשות תואר אקדמי או ניסיון משמעותי בתחום.

ריאיון עבודה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כאמור, המחקר הציג הטיה נגד שמות שחורים, כאשר חברות הדורשות אינטראקציה רבה עם הלקוחות כגון מכירות וקמעונאות, העדיפו בסבירות גבוהה יותר מועמדים לבנים על פני אלו השחורים. באותן החברות, ההטיה הגזעית נשמרה גם במשרות שלא היו כרוכות באינטראקציה עם הלקוחות. לפי החוקרים, תוצאות אלו מרמזות על שיטות מפלות שהוכנסו לתרבות הארגונית או לנוהלי משאבי האנוש של החברה.

לעומת זאת, החברות לא התייחסו באופן שונה לנשים לעומת גברים. ואולם, בחברות שכן העדיפו גברים (למשל בתחום הייצור) או נשים (בעיקר בתחום האופנה וההלבשה), ההטיות היו משמעותיות הרבה יותר מאשר הטיות גזעיות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה